Lej en medarbejder

Mangler du en nøglemedarbejder, som bare ikke kan erstattes af en vikar?

Vi har medarbejdere på alle niveauer, der kan aflaste din løn- eller økonomifunktion... og vi kan træde hurtigt til uanset, om du mangler en regnskabs- eller økonomichef, en controller eller en bogholder.

Økonomichef på effektivt besøg i fem måneder

En økonomichefs hverdag er typisk travl, ikke mindst i tiden op til aflæggelsen af årsrapporten. Derfor stod en markedsledende danskejet koncern inden for helse og sundhed i en meget alvorlig situation, da virksomheden pludselig stod uden økonomichef umiddelbart inden årsrapporten. Og ondt blev til værre, fordi en række medarbejdere i økonomiafdelingen samtidig sagde op.

Blot to dage senere tiltrådte en PwC-medarbejder fra vores interim assistancefunktion imidlertid. Han forestod udarbejdelsen af årsrapporten og kontakten til revisionen, mens regnskabsafdelingens daglige drift blev sikret med yderligere støtte fra PwC. Assistancen strakte sig over en fem måneders periode, indtil bemandingen i økonomiafdelingen igen var stabil, og de nye medarbejdere var sat grundigt ind i afdelingens arbejdsgange.

Hvorfor interim assistance, altså midlertidige medarbejdere?

Den type support, der er beskrevet herover, kalder vi for interim assistance. Det dækker over hjælp fra erfarne medarbejdere til alle de funktioner, der varetages i virksomhedens økonomi- og regnskabsafdeling. Altså hvad enten det drejer sig om en regnskabs- eller økonomichef, en controller eller en bogholder. Medarbejderne kan træde til med meget kort varsel, og hjælpen kan strække sig over en hvilken som helst periode.

Lej en medarbejder som led i rekruttering

Interim assistance er for eksempel relevant for din virksomhed, når der skal findes nye medarbejdere. Det er vigtigt, at processen ikke bliver hastet igennem, mens afdelingen ligger underdrejet, og de øvrige opgaver bliver forsømt. Og når de nye medarbejdere skal finde sig til rette, er det lige så afgørende, at der er styr på driften imens. Når virksomheden oplever betydelige strategiske forandringer, for eksempel i forbindelse med fusioner eller opkøb/ frasalg, risikerer driftsopgaverne at blive nedprioriteret. Og endelig er der i den slags situationer en overhængende risiko for, at de tilbageværende medarbejdere overbelastes. Det er en risiko, som ingen virksomheder kan tillade sig at ignorere.

Mød os...

Uanset din virksomheds forretningsmæssige udfordring kan vi hjælpe dig med løsninger inden for revision, skat eller rådgivning.

Vi skal tale om:
Bestil møde
Mange tak

Vi kontakter dig og aftaler nærmere.