Strategi og innovation

Fremtiden ligger i innovation

Når de globale topledere forbereder sig på fremtiden, er det særligt nye produkter og services, som de sætter deres lid til. 35 % af de globale topledere (og 15 % af de danske topledere) har således fokus på innovation som den motor, der skal skabe organisk vækst på eksisterende markeder for virksomheden.

Hele 47 % af de globale topledere er bekymret for den hastige teknologiske udvikling. For at imødekomme de store forandringer, der er i markedet, anerkender næsten hver 4. af de globale CEO’er, at de er nødt til at udvikle en forandringsstrategi.

Disse fakta bygger på data fra PwC's omfattende og globale CEO Survey 2014. I april 2014 offentliggør vi vores danske CXO Survey, hvor du kan læse mere om de danske CXO'ers forventninger, fokus og parathed til at udvikle og investere i det kommende år.

Hvad betyder det for din virksomhed?

Når 93 % af virksomhederne i PwC's Global Innovation Study peger på organisk vækst som den vigtigste vækstdrivende faktor, rykker innovation meget langt op på dagsordnen; og innovationen skal udfolde sig i mange dimensioner: Ikke blot i form nye produkter, services og teknologier, men også i form af nye netværkssamarbejder, "value propositions" og forretningsmodeller.