Innovation i en ny æra af nøjsomhed

Prognoserne viser, at væksten i privatforbruget vil være lav i de kommende år i de store vestlige markeder, mens husholdningerne i Kina og andre nye markeder vil være dem, som skal sørge for global vækst for R&C-virksomheder.

Denne dynamik har stor betydning for virksomhederne, som samtidig skal udvikle innovative forbrugeroplevelser for kunder i både udviklede og nye markeder. For eksempel vil mange virksomheder henvende sig til forbrugere med meget små budgetter i de nye markeder ved at tilbyde mindre, overkommelige portioner af fødevarer, såsom yoghurt, shampoo, ansigtscreme og mælk.

Samlet set vil R&C-virksomhederne:

  • Ændre varesortimenter, ofte med fokus på enkle og praktiske designs, holdbarhed og værdi.
  • Tilføje nye prisstrategier, herunder udvide private label, tilføje grundlæggende versioner af produkter til lavere priser og tilbyde tilbud og kuponer.
  • Bruge innovative kampagner og reklametilgange, herunder øget anvendelse af digitale muligheder og sociale medier, som gør det muligt for annoncører at engagere sig med kunderne på en en-til-en basis, lære om dem og få øjeblikkelig feedback.
  • Indarbejde sociale og miljømæssige værdier i deres mærker.