Flere nyheder om handel og forbrug

Virksomhedsanalysen 2013

Analysen af dansk økonomi viser, at der stadig hersker usikkerhed blandt erhvervslivets aktører og forbrugere. Alligevel er det danske bruttonationalprodukt steget for andet år i træk og ligger nu på et niveau, der er højere end før krisen.

Vejen til vækst: Kend din forbruger

I rapporten, Growth strategies: Unlocking the power of the consumer, sætter PwC i samarbejde med Grocery Manufacturers Association (GMA) fokus på, hvordan virksomheder bedre kan udnytte den viden, de har om deres kunder gennem tre temaer.

Detail 2020: Et kig ud i fremtiden

Hvordan ser fremtiden ud for detailmarkedet? Det giver vores eksperter et bud på med ”Retailing 2020: Winning in a polarized world”, der med udgangspunkt i det amerikanske detailmarked peger på, at detailmarkedet kan se frem til yderligere polarisering mellem fysisk og online detailhandel.

Regnskabsmæssige ændringer af leasing

De foreslåede ændringer i den regnskabsmæssige behandling af leasing vil have stor betydning for virksomheder i handels- og forbrugsindustrien, der ofte gør brug af leasingaftaler. Ændringerne betyder, at stort set alle leasingaftaler skal indregnes i balancen, samt at der sker ændringer i indregningen i resultatopgørelsen. Derudover vil det være nødvendigt for mange virksomheder at foretage ændringer til deres systemer samt deres forretningsgange og -kontroller.

Den digitale forbruger i centrum

Det er sagt mange gange før, men med den digitale forbruger, er det blevet endnu vigtigere at sætte forbrugeren i centrum.

Vores eksperter fortæller: Detail i en digital tidsalder

Hør vores engelske kolleger og eksperter fortælle om, hvordan fremtidens virksomheder i detailbranchen bør organisere sig for at imødekomme den digitale forbruger.

De danske SMV-virksomheder kan næsten ikke mærke Vækstplanen

Vækstplan DK er et skridt i den rigtige retning, men der skal mere til, før virksomhederne for alvor kan mærke en styrket konkurrenceevne og evne til at fastholde og skabe nye job i Danmark. Det viser en ny pulsmåling fra revisions-, skatte- og rådgivningsvirksomheden PwC’s Erhvervspanel Puls.

Opskriften på succes i restaurationsbranchen

I PwC’s nye analyse af restaurationsbranchen finder du opskriften på, hvordan du øger indtjeningen i din restauration. Få et overblik over branchen som helhed, se tendenserne og hent inspiration hos nogle af de restauratører, der gør det bedst.

Myter og fakta om e-handel

Ledere inden for detail- og dagligvareindustrien oversvømmes dagligt med prognoser om en snarlig fremtid domineret af indkøb via tablets og smartphones, en fortsat tilbagegang for de fysiske forretninger samt den stjernerolle, som de sociale medier indtager hos næste generation af unge forbrugere. Men ifølge en ny undersøgelse fra PwC er dette scenarie ikke lige rundt om hjørnet.

46 regnskabsemner inden for detail- og dagligvarebranchen

Få et nemt overblik over 46 regnskabsmæssige problemstillinger, der er relevante for detail- og dagligvarebranchen. Denne brancherapport giver baggrundsinformation, regnskabsmæssig vejledning og løsning på disse problemstillinger.

Der er vækstpotentiale i kundens ønsker

I denne udgave af 10 Minutes fortæller vi, hvordan du kan få forretningsmæssig succes ved at lytte til kundens ønsker.

Smarte globale forbrugere tager kontrollen: Detailhandlen halter bagefter

Mere end 53% af kunderne på internettet forventer at bruge flere penge på nettet fremover. Derfor må detailhandlerne tilpasse sig for at overleve og opnå fremgang. Det siger PwC’s årlige globale undersøgelse af internetforbrugernes adfærd: Customers take control – How the multichannel shopper is changing the global retail landscape.