Kompetencer og træning

For at sikre et succesfuld udbytte af enhver forandring forudsætter det at organisationens ledere og medarbejdere udvikler og bruger nye kompetencer og arbejdsmetoder. Dette betyder en fokus på medarbejdernes nuværende og ønskede kompetencer, evner, muligheder, holdninger, værdier og adfærd for at kunne fungere effektivt i det nye miljø.

En fokuseret trænings og udviklingsstrategi er nødvendig for at sikre fuld overensstemmelse mellem hvad organisationen i fremtiden har behov for og hvad organisationens medlemmer i dag kan præstere.

Mulige udfordringer:

Udvikling af et fælles sprog i organisationen for at sikre at der er fælles forståelse for hvad der menes med en vis kompetence ønskes på et vist niveau er udgangspunktet for både optimal rekruttering, forfremmelser, udvikling og aflønning. Dette sprog kan bruge internationalt og ligeledes sikre en entydig evaluering af organisationens globale kompetencer og synliggøre et eventuelle mangler, der skal udfyldes for at nå organisationens mål.

  • "Vi mangler overblik over vores eksisterende kompetencer?"
  • "Hvordan får jeg udviklet mine kompetencer?"
  • "Hvad betyder det at udvise samarbejdsevne her i virksomheden?"

PwC kan levere:

  • Identificering af organisationens kerne kompetencer
  • Udvikling af entydig kompetencemodel for organisationen
  • Udvikling af en kompetencebaseret trænings- og udviklingsstrategi
  • Evaluering af trænings- og udviklingsindsatser
  • Udvikling og implementering af medarbejder evaluerings værktøjer (MUS)