Bank- og kapitalmarkedschefer: Kundeloyalitet er vores første prioritet i 2013

87 % af CEO’erne inden for bank- og kapitalsektoren forventer at ændre deres kundestrategi inden for de næste 12 måneder. Dermed er sektoren for banker og kapitalmarkeder en af de sektorer, der betragter kundefokus som deres vigtigste prioritet i 2013, hvor gennemsnittet blandt CEO’er på tværs af sektorer ligger på 82 %. Det viser en ny brancheundersøgelse fra revisions-, skatte- og rådgivningsfirmaet PwC.

Undersøgelsen er en del PwC’s ”Global CEO Survey”, som er en årlig temperaturmåling blandt globale topchefer, foretaget af PwC. Den viser, at topcheferne i banksektoren i højere grad end andre topchefer fokuserer på at tiltrække nye kunder, samt i lige så stor grad at bevare og opbygge loyalitet hos de nuværende kunder. Hele 30 % af CEO’erne i sektoren forventer større ændringer i deres kundestrategi.

Topchefer: Manglende tillid kan bremse væksten i branchen

45 % af CEO’erne i sektoren er ’meget optimistiske’ omkring fremtidig vækst i sektoren, og er derfor mere optimistiske end gennemsnittet blandt alle CEO’er globalt, hvor kun 36 % er lige så optimistiske. Det er dog ikke en fremtid uden udfordringer, som sektoren går i møde. Hele 54 % af CEO’erne ser manglende tillid til sektoren og manglen på nødvendige kernekompetencer som alvorlige trusler mod sektorens vækstmuligheder. Derudover peger halvdelen også på ændringer i kundernes adfærd og brugsvaner som en stor trussel.

Mød os...

Uanset din virksomheds forretningsmæssige udfordring kan vi hjælpe dig med løsninger inden for revision, skat eller rådgivning.

Vi skal tale om:
Bestil møde
Mange tak

Vi kontakter dig og aftaler nærmere.