Fremtidig succes i tv-industrien

Hvis du vil skabe succes i tv-industrien, så er det følgende faktorer, du i fremtiden skal fokusere på:

  • Plej dialogen, ikke kun produktet
  • Skab mere værdifuld annoncering gennem samarbejde på tværs af værdikæden
  • Udnyt potentialet hos kernefans
  • Respektér forbrugerens privatsfære
  • Brug de nye måleteknikker og opnå en bedre måling

Med innovative partnerskaber og nye muligheder og teknologier kan en godt planlagt strategi, der omfatter sociale medier, være en vigtig drivkraft for vækst.

Det er i hvert fald konklusionen på en debat mellem The Marketing Association of the Columbia Business School (Columbia) og The Virginia Commonwealth University (VCU) Brandcenter, som PwC var vært for under Advertising Week 2012.

Baggrunden for debatten er den teknologiske udvikling i underholdningsindustrien, hvor nye fjern-synsplatforme samt sociale medier og teknologier ændrer forbrugernes tv-adfærd og dermed skaber nye udfordringer og muligheder for den traditionelle tv-model.