Gulvdesigner kåret med pris i Syd- og Sønderjylland

Det blev Thomas Dinesen i spidsen for Dinesen Floors A/S, der i år løb med prisen som Årets Ejerleder 2013 i Syd- og Sønderjylland. Prisen blev uddelt ved kåringen i PwC’s nye lokaler i Trekantområdet, hvor virksomhedsledere fra hele området var med til at hylde den syd- og sønderjyske succeshistorie.

Thomas Dinesen løb med titlen som Årets Ejerleder 2013 i region Syd- og Sønderjylland. Han står i spidsen for et rigtigt familieforetagende, som han allerede som 28-årig overtog fra sin far, der i sin tid overtog virksomheden fra Thomas Dinesens oldefar.

Det har været et meget stærkt deltagerfelt i konkurrencen i år, og det var derfor en særlig fornøjelse at overrække prisen til Thomas Dinesen, som velfortjent går videre til finalen og skal dyste mod de øvrige seks regionsvindere ved landskåringen,”  fortæller director Henrik Forthoft Lind fra PwC i Trekantområdet og fortsætter:

Siden Thomas overtog virksomheden fra sin far, har han flyttet virksomheden fra at være et savværk til et internationalt brand med fokus på høj kvalitet og et unikt produkt. Og han forstår at sætte barren højt både i relation til produkter og salgskanaler.

Fokus på innovation og vækst

Dommerpanelet har vurderet, at Thomas Dinesen driver Dinesen Floors A/S med høj omstillingsparathed og hele tiden arbejder på at inspirere kunden, leve sig helt ind i det enkelte projekt og levere et produkt, der bliver lagt mærke til.

Hos Nykredit vil vi gerne ønske Thomas Dinesen tillykke med prisen. Virksomheden har gennemgået en imponerende udvikling i de senere år. På trods af finanskrisen har selskabet formået at vækste både på bruttofortjeneste og resultat,” fortæller områdedirektør Mogens B. Sørensen fra Nykredit i Kolding.

Positiv forventning til vækst hos ejerlederne

PwC’s analyse viser, at ejerlederne i årets konkurrence har endnu større forventninger til stigning i såvel antal ansatte som vækst i omsætning. I 2013 forventer ejerlederne, at deres omsætning om 3 år i gennemsnit er steget med 57 %. Det er en stigning i forhold til analysen i 2012, hvor den forventede omsætning hed 29 %.

Vi har oplevet en positiv udvikling, når vi ser på deltagerfeltet fra Syd og Sønderjylland i årets konkurrence. Med prisen Årets Ejerleder kan vi forhåbentlig være med til at inspirere andre ejerledere i deres arbejde med at skabe vækstvirksomheder og til at stille skarpt på innovation, omstilling og forandring,” udtaler director Henrik Forthoft Lind fra PwC.

De stærke konkurrenter

Dinesen Floors A/S er ikke den eneste virksomhed i Syd- og Sønderjylland med et flot resultat. De øvrige nominerede var:

Morten Waltorp Knudsen, der er ejerleder for MindZet, som igennem de sidste 10 år har markeret sig som en af Microsofts stærkeste partnere i Danmark.

Susanne Hessellund, ejerleder i Bel Air Aviation, der leverer pakkeløsninger til offshore flyvninger. Hun har selv etableret virksomheden ud fra en trang til at skabe en virksomhed med en stærk holdånd i en unik branche.

Om Dinesen Floors A/S

Bag Dinesen Floor A/S står fjerde generation. Lige siden 1898 har familievirksomheden været drevet med passion for træ og respekt for naturen. Virksomheden leverer unikke plankegulve i træ i den bedste kvalitet og godt håndværk. Respekten for naturen er nedarvet fra fædre til sønner, som alle er vokset op på det gamle savværk og har videreført familiens passion for træ. I dag leverer Dinesen Floors A/S gulvplanker til hele verden.

Om prisen Årets Ejerleder

Det er PwC, Nykredit og Erhvervsorganisation Ejerlederne, som i samarbejde med Morgenavisen Jyllands-Posten og Microsoft, står bag prisen, som uddeles for 10. gang. Årets tema er innovation, forandring og omstilling.

De 7 regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 21. november 2013 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af repræsentanter for Ejerlederne, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

Omfattende udvælgelsesproces

Hvert år analyserer PwC ca. 3.000 ejerledede virksomheder ud fra offentlige regnskabstal. De skal overholde følgende krav:

• A/S – ApS
  • Minimum 10 ansatte
  • Etableret i minimum 5 år
  • Positiv egenkapital
  • Positivt resultat i seneste regnskabsår
  • Vækst i dækningsbidrag
  • Ejerlederen skal have både ejerandele og bestemmende indflydelse på driften af virksomheden.

Af disse udvælges ca. 75 til 100 virksomheder (10 til 15 virksomheder pr. region), som PwC’s eksperter interviewer personligt. Derefter står juryen klar til at mødes med hinanden og udvælge vinderne i hver region og en vinder på landsplan.