PricewaterhouseCoopers håndterer regnskaberne for OL i Beijing 2008

Organisationskomitéen for de 29. Olympiske Lege i Beijing (BOCOG) har valgt PricewaterhouseCoopers Zhong Tian CPAs Limited Company som leverandør af regnskabsmæssig assistance til OL i Beijing i 2008.

PwC vil i denne rolle yde regnskabsmæssig assistance inden for budgettering, økonomisk planlægning og intern kontrol til OL i Beijing i 2008 og til Kinas Paralympiske Lege, BOCOG, den kinesiske olympiske komité og Kinas delegation af sportsudøvere.

“I august 2008 vil hele verdens øjne være rettet mod Beijing i forbindelse med den mest spændende sportsbegivenhed, der nogensinde har fundet sted i Kina. Vi ønsker at gøre legene til en spektakulær begivenhed,” udtaler marketingsdirektør i BOCOG Yuan Bin, “og der vil være behov for den bedste regnskabsmæssige og økonomiske assistance for at gøre legene til en succes. PwC og BOCOG vil drage fordel af dette førsteklasses samarbejde.”

I en kommentar til udvælgelsen siger Silas Yang, der er arbejdende bestyrelsesformand og Senior Partner i PwC Kina og Hongkong: “Det er en ære at blive udvalgt som leverandør af regnskabsmæssig assistance til OL i Beijing i 2008, ikke blot for vores 8.000 medarbejdere i Kina, men for alle 140.000 PwC-medarbejdere i 150 lande verden over.” Yang tilføjer, at det olympiske motto, “Hurtigere, Højere, Stærkere,” inspirerer sportsudøvere til ”excellence”, teamwork og lederskab, som er kerneværdier, der deles af PwC.

PwC’s involvering i OL i Beijing startede allerede i 2000, hvor PwC ydede økonomisk rådgivning til den komité, der stod for udarbejdelsen af Beijings bud på OL i 2008. I 2001, efter at Beijing havde vundet konkurrencen om værtskab for sommer-OL, rettede PwC opmærksomheden mod rådgivning i forbindelse med udbudet af fem større olympiske byggeprojekter, herunder det, der vil blive OLs arkitektoniske pragtstykke: det nationale stadion, der også går under navnet ”the Nest” (reden).

Noter til redaktionen

1. Om PricewaterhouseCoopers – Globalt
PricewaterhouseCoopers tilbyder branchespecifikke ydelser inden for revision, skat og rådgivning med henblik på at skabe tillid hos offentligheden og øge værdierne for klienter og interessenter. Mere end 140.000 medarbejdere i 150 lande i organisationen deler tanker, erfaring og løsninger i udviklingen af nye perspektiver og praktisk rådgivning.

“PricewaterhouseCoopers” betegner det netværk af virksomheder, der er omfattet af PricewaterhouseCoopers International Limited, hvor hver enkelt virksomhed er en særskilt og uafhængig juridisk enhed.

2. Om PricewaterhouseCoopers – Kina, Hongkong og Macau
PricewaterhouseCoopers er den førende revisions- og rådgivningsvirksomhed i Kina (www.pwccn.com), Hongkong (www.pwchk.com) og Macau med en samlet medarbejderstyrke på mere end 8000, inkl. mere end 270 partnere. Vore kontorer i Kina omfatter: Beijing, Chongqing, Dalian, Guangzhou, Qingdao, Shanghai, Shenzhen, Suzhou, Tianjin og Xi’an.

Navnet PricewaterhouseCoopers staves i ét ord med stort P, stort C og alle andre bogstaver med småt.