PwC forventer at anke dommen vedr. Memory Card Technology

Der er i dag faldet dom i erstatningssagen om Memory Card Technology. Revision-, skatte- og rådgivningsvirksomheden PwC overvejer nu kraftigt at anke dommen til Højesteret, da opfattelsen er, at dommen er forkert.

1. juli 2013 – Der er i dag faldet dom mod den tidligere bestyrelse i Memory Card Technology, den tidligere adm. direktør John Trolle samt revisorerne PwC og Ernst & Young.

Bestyrelsen er blevet frifundet, mens den tidligere ledelse med John Trolle i spidsen sammen med revisorerne har fået pålagt det fulde ansvar. Det er en forkert dom, mener PwC.

Vi står naturligvis ved vores ansvar som revisorer, men det er vores opfattelse, at dommen er forkert, og vi forventer at anke den,” udtaler Christian Fredensborg Jakobsen, som er partner og direktør for revisionsforretningen i PwC. ”Man må huske på, at vi her har med en kriminel topchef at gøre, som har ført os bag lyset. Vi overvejer derfor også af principielle årsager at anke dommen til Højesteret.