Nyt globalt brand til PwC

”PricewaterhouseCoopers” bliver til ”PwC”. Varmere farver og et mere tidssvarende udtryk i kommunikationen. PwC indfører en ny global brandplatform, der skal simplificere navnet og med ny visuel identitet understrege den værdiskabelse og relationsopbygning, som er kernen i tilgangen til markedet.

20. september 2010 – PricewaterhouseCoopers har indført et nyt, tidssvarende brand for at styrke og modernisere den måde, firmaet repræsenterer sit verdensomspændende netværk på over for kunder, medarbejdere og offentligheden.

Det nye brand omfatter et forenklet logo bestående af bogstaverne "pwc" samt en farvepalette af varme farver, der klart differentierer PwC fra de andre brands i samme kategori. ”I vores branche er det en klar succesfaktor, at vi ændrer os i takt med, at markedet og kunderne ændrer sig,” siger Carsten Gerner, adm. dir. i PwC i Danmark.
”Vi arbejder indgående med større indlevelse og forståelse af vores kunders hverdag, og vi synes at vi lykkes med det. Nu vil vi gerne have, at vores brand også synligt afspejler vores tilgang til kunderne, og derfor satser vi nu globalt på et mere imødekomende og differentieret ansigt udadtil,” fortæller Carsten.

I praksis har såvel forkortelsen "PwC" som navnet "PricewaterhouseCoopers" været brugt både inden for og uden for virksomheden, siden det blev dannet i 1998. Den nye, formelle forkortelse af brandnavnet vil give konsistens og vil lette brugen for PwC-firmaerne over hele verden. "PricewaterhouseCoopers" anvendes dog stadig i juridisk sammenhæng af medlemsvirksomhederne i det globale PwC-netværk, og de enkelte virksomheder vil derfor fortsat anvende "PricewaterhouseCoopers" ved underskrift af bl.a. revisionspåtegninger.

Det nye logo er udviklet på grundlag af drøftelser med PwC’s kunder, partnere og medarbejdere og er designet til at være lettere at anvende og bedre egnet til digitalt og online brug. Det nye brand er udviklet i samarbejde med det globale konsulentfirma Wolff Olins. En visuel repræsentation af det nye logo kan downloades på pwc.com/pressroom.

Brandskiftet vil ske gradvist. Fra i dag er alle websites skiftet til det nye brandkoncept, og den 4. oktober begyndes lanceringen af andre dele af kommunikationen i det nye branddesign, herunder PwC’s årsrapport, som vil være et af de første dokumenter, der afspejler det nye brand.

For spørgsmål til denne meddelelse, kontakt venligst:
  • Claus Fonnesbech, presseansvarlig, PwC: 39 45 35 77 / 25 88 41 07 / cfo@pwc.dk
  • Kristian Kostrup, marketingchef, PwC: 39 45 30 77 / 23 66 03 74 / kko@pwc.dk