PwC opruster i kampen om de mindre og mellemstore virksomheder

PwC intensiverer nu kampen om de mindre og mellemstore virksomheder ved at tilbyde deres kunder online bogføring og økonomisk overblik over deres virksomhed. I samarbejde med computergiganten Microsoft har PwC udviklet PwC-Portalen, hvor kunderne har online adgang til deres økonomi og bogføring døgnet rundt.

PwC-Portalen er et led i et intensiveret fokus på de mindre og mellemstore virksomheder, der står for to tredjedele af de danske arbejdspladser og en betydelig del af PwC’s årlige omsætning.

De innovative mindre og mellemstore virksomheder er vigtige for væksten i Danmark. Vi ser det som vores opgave i PwC at hjælpe disse virksomheder så godt som muligt med vores rådgivning og adgang til redskaber, så de får mere tid til at udvikle deres forretning. Det gør vi nu bl.a. ved at tilbyde vores assistance online og mobilt i den daglige administration og bogføring, så virksomhedslederne kan fokusere på det, der er allervigtigst for deres forretning, nemlig udviklingen,” fortæller Christian Fredensborg Jakobsen, partner og leder af revisionsforretningen i PwC.

Fleksibilitet og tæt dialog

Den nye portal er skabt på baggrund af input fra PwC’s kunder:

Virksomhedslederen er i dag vant til at kunne håndtere for eksempel skat og banksager uafhængigt af tid og sted. Det er lignende muligheder, vi nu også tilbyder med en online arbejds- og kommunikationsplatform, hvor vores bogføringskunder døgnet rundt har adgang til deres virksomheds økonomi, som er samlet ét sikkert sted. Alt sammen når og hvor det passer kunden,” udtaler Christian Fredensborg Jakobsen.

Han fortsætter: ”Det er særligt de kunder, der vælger PwC til at løse deres bogføring, der vil opleve alle fordelene ved PwC-Portalen. De kan nemlig også se, hvordan virksomheden klarer sig måned for måned på nøgleparametre som resultat, likviditet og soliditet.

PwC forventer med det nye tiltag at øge sin markedsandel i SMV-segmentet.

Samarbejde med Microsoft

Den nye online bogføringsportal er udviklet i samarbejde med Microsoft, som står bag den tekniske løsning. Dermed har PwC sikret sig den væsentligste tekniske kompetence på markedet, som det kræver at tilbyde en online arbejds- og kommunikationsplatform med plads til ambitioner.