PwC ser muligheder i markedet efter fusion mellem KPMG og EY

KPMG og EY har netop offentliggjort deres planer om en fusion i Danmark. Det ændrer på konkurrencesituationen i Danmark og begrænser i sagens natur kundernes valgmuligheder, men åbner også muligheder i markedet for PwC, lyder det fra revisions-, skatte-, og rådgivningsfirmaet.

"Fusionen kan vel bedst betegnes som et fornuftsægteskab, og den vil ændre på konkurrencesituationen og kundernes valgmuligheder, som bliver begrænsede i forhold til tidligere ved såvel valg af revisor som rådgiver. Der bliver jo reelt en anden konkurrencesituation i Danmark, når KPMG ikke længere har forretning her i landet," udtaler Mogens Nørgaard Mogensen, Senior Partner og adm. direktør i PwC.

De begrænsede valgmuligheder vil i særlig grad ramme virksomheder med datterselskaber i udlandet, da "Global Big Four" ikke længere vil være fuldt repræsenteret i Danmark.

Samtidig giver den nye situation på markedet kunderne en anledning til at tage deres revisor- og rådgivningsforhold op til overvejelse, lyder vurderingen: ”Det er klart, at kunderne nu vil overveje, om de også fremadrettet har den rigtige samarbejdspartner. Det giver nogle markedsmæssige muligheder. Som verdens største revisions- og rådgivningsfirma og med den fortsat markedsledende position blandt de 100 største virksomheder i Danmark står vi stærkt.

Ændrer ikke ved PwC’s strategi

Fusionen giver ikke anledning for PwC til at ændre ved sin strategi: ”Vores strategi om at være det markedsførende revisions- skatte- og rådgivningshus i Danmark er uændret.” fastslår Mogens Nørgaard Mogensen.