PwC’s Academy udvider sit kursustilbud med e-learnings

Kunderne efterspørger i stigende omfang fleksible læringsforløb til deres medarbejdere. Derfor lancerer PwC nu e-learnings fra deres Academy og går i luften med moduler inden for moms og internationale regnskabsstandarder. E-learnings er efterspurgt fra både store og små danske virksomheder, hvor kompetenceniveauet er en vigtig konkurrencefaktor.

PwC i Danmark tilbyder nu sine kunder at udvikle deres faglige kompetencer inden for moms og internationale regnskaber (IFRS) via e-learning-kurser, som kan købes og gennemføres online. Det sker som følge af en stigende efterspørgsel i markedet efter fleksible og skræddersyede kursusløsninger.

Ud over at e-learning-kurser er meget fleksible, da man kan tage dem, når det lige passer ind i kalenderen, giver de også virksomhederne mulighed for at sikre deres medarbejdere et højt kompetenceniveau til en overkommelig pris. Det tror vi på, at rigtig mange virksomheder kan se en fordel i,” fortæller Lars Baungaard, direktør for Markets i PwC.

I en verden med stigende krav til viden, omstilling og effektivitet bliver virksomhedernes fokus på at kompetenceudvikle deres medarbejdere et vigtigt konkurrenceparameter. I en travl hverdag og med fokus på effektivitet og omkostninger kan e-learning være den helt rigtige måde for mange medarbejdere at blive opdateret eller klædt på med nye kompetencer, mener PwC.

Vores e-learning-tilbud inden for IFRS er fx særligt attraktivt for medarbejdere i større, globale virksomheder. Men også små og mellemstore virksomheder uden høje uddannelsesbudgetter kan være med, når det gælder vores e-learning-kurser inden for moms. Derfor er vores e-learning-kurser for alle typer af virksomheder, som skal sikre et højt kompetenceniveau hos deres medarbejdere,” siger Lars Baungaard.

Blended learning

Hos PwC ser man også en fordel i, at e-learning kan indgå som en del af et blended learning-forløb, fx som pre-kursus til et fysisk kursus.

Vi anvender selv blended learning i forhold til vores egne medarbejdere, og vi oplever et stigende behov fra vores kunder for at kunne gå ét sted hen og få hele pakken med blended learning. Det vil sige, at virksomhederne frit kan vælge og kombinere e-learning-kurser, fysiske kurser, faglige netværker etc. Her er e-learning-kurser et stærkt supplement, som vi gerne vil kunne tilbyde vores kunder,” forklarer Lars Baungaard.

Priserne er da også overkommelige. PwC tilbyder fx grundlæggende moms-kursus fra DKK 895 og et e-learningmodul i internationale regnskabsstandarder - IFRS koster DKK 350. Der er også mulighed for at købe flere e-learnings i samlede pakker, og at kombinere e-learning tilbud med Academys fysiske kurser.

Læs mere om e-learnings fra PwC's Academy