Sustainability i SMV-virksomhederne

Skaber jeres arbejde med sustainability den ønskede værdi for jeres interessenter og jeres forretning? Har jeres kunder og medarbejdere tillid til jeres sustainability indsats? 

For mange danske SMV’er tager arbejdet med sustainability afsæt i virksomhedens værdier og i følelsen af en moralsk forpligtelse overfor bl.a. lokalsamfundet. Uanset om motivationen er funderet i værdier eller i et ønske om direkte aftryk på bundlinjen, er det afgørende at I arbejder strategisk, fokuseret og struktureret med sustainability, for derigennem sikre at jeres investering af tid og ressourcer har den ønskede effekt.

Kom godt i gang

Ved at arbejde med sustainability, giver du interessenter indsigt i virksomhedens arbejde og åbner for dialog, der kan afdække risici eller muligheder der kan have væsentlig betydning for jeres forretning. Det styrker din virksomheds gennemsigtighed, integritet og omdømme.

Med afsæt i jeres ambitionsniveau kan vores team af eksperter hjælper din virksomhed med:

  • Kortlægning af nuværende aktiviteter, der kan afdække nye muligheder, eller potentielle risici
  • Fastsætte din virksomheds ambitionsniveau som bidrager til forretningsstrategien
  • Rådgive om kommunikationsstrategi og dialog med interessenter
  • Rådgive og assistere i implementeringen af sustainability-strategien
  • Opsætte KPI’er og procedurer
  • Kortlægning af nuværende forretningsgange til hjælp for at identificere potentielle risici
  • Etablere systemer, der muliggør indsamling af ikke-finansielle data
  • Udarbejde compliance-programmer.

Figuren viser nogle af interessenterne, som din virksomhed må forholde sig til.

Kontakt os

Har du brug for sparring eller vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig, så kontakt os. Du finder kontaktinformation øverst til højre på siden.