Frivillige kæder

Frivillige kæder

Frivillige kæder er kendetegnet ved at være mindre, ejerledede butikker, hvor ejerlederen typisk har en klar entreprenør- og/eller salgsprofil og har etableret sin forretning for at kunne fokusere på salg og service til kunderne.

Store administrative krav til de frivillige kæder

Kravene til mindre, frivillige butikker er store, da der er mange administrative opgaver, som følger med som butiksejer. Dette gælder eksempelvis rapportering og fakturering i forbindelse med at sikre, at medarbejderne får korrekt løn og salgsbonus. Eftersom den enkelte butik har få ansatte, er virksomheden administrativt sårbar, og administrationen kan tage meget af den energi, som kunne anvendes til salg og ”kampen om kunderne”.

Lad PwC varetage de administrative opgaver

PwC varetager alle typer af administrative opgaver for frivillige kæder. Vi kalder løsningen fuldservice-administration, hvor vi på nedenstående områder tilbyder at give den frivillige kæde en række af kapitalkædens fordele:

  • Økonomisystem, rapporteringssystem og vagtplanløsninger stilles til rådighed for kunderne og varetager alle administrative opgaver fra vugge til grav.
  • Alle administrationsopgaverne samles i et ressourcefællesskab, der gør administrationsomkostningerne for den enkelte butik mindre og frigør væsentlige ressourcer til salgsarbejde eller sparring med butikkens ansatte.
  • Gennem ressourcefællesskabet er der mulighed for uafhængig benchmark af branchespecifikke nøgletal, så butikkerne rundt om i landet kan se deres performance i forhold til andre tilsvarende butikker.

Du bestemmer selv, hvor samarbejdet skal begynde og slutte, og løsningen kan vokse med virksomhedens udvikling.

Kontakt:

Har du behov for assistance i forbindelse med de administrative opgaver, så kontakt os nu.

Mød os...

Uanset din virksomheds forretningsmæssige udfordring kan vi hjælpe dig med løsninger inden for revision, skat eller rådgivning.

Vi skal tale om:
Bestil møde
Mange tak

Vi kontakter dig og aftaler nærmere.