Frigør likviditet i din virksomhed med working capital management

Baggrund

Selskaber, som arbejder med working capital management har en reel fordel. Den nuværende usikkerhed i den globale økonomi og på de finansielle markeder lægger pres på virksomheder og deres supply chains i et hidtil uset omfang. Virksomhedsledere kæmper med at balancere omsætningsvækst, indtjening og likviditet, og tiden er derfor inde til at sætte ekstra fokus på likviditet og frit cash flow.


Potentielle udfordringer

Vi ser, at vores kunder, CEOs, CFOs, økonomidirektører, Group Treasurers og aktionærer, i øjeblikket står over for følgende udfordringer:

  • Yderligere finansieringsbehov pga. stigende arbejdskapital drevet af omsætningsvækst
  • Mangel på overblik over likviditet og arbejdskapital-performance i hele organisationen
  • Mangel på likviditetsfokus i hele organisationen og ingen mål eller initiativer vedrørende arbejdskapital
  • Problemer med at balancere og styre "trade-offs" mellem likviditet, omkostninger og service
  • Højt niveau af overforfaldne debitorer og debitornedskrivninger
  • Kontroller til at sætte og styre betalingsbetingelser for kunder og leverandører, der ikke er optimale
  • Salgs-, operations- og planlægningssystemer, der kan forbedres samt dårlig lagerstyring
  • Ikke tilfredsstillende kundeservice og leveringsopfyldelse.


Vi hjælper dig med at

  • Udarbejde en benchmark-analyse på arbejdskapital til at sammenligne med konkurrenter og finde potentielle forbedringsmuligheder
  • Lave en diagnostisk gennemgang for at finde kortsigtede "quick wins" og langsigtede forbedringsmuligheder
  • Udvikle detaljerede handlingsplaner, der kan skabe likviditet og resultere i vedvarende forbedringer
  • Implementere vedvarende arbejdskapitalreduktion gennem robuste, effektive og samlende processer, der fokuserer på følgende nøgleområder:
  • Procesoptimering gennem hele arbejdskapitalkæden (fra "cash outflow" til "cash inflow")
  • Overholdelse og overvågning
  • Identifikation og forbedring af kommercielle betingelser
  • Opbygge og indarbejde en "likviditetskultur" i virksomheden, hvor "trade-offs" mellem likviditet, omkostninger og service er evalueret og optimeret.

 

Kontakt os

Ring til os eller udfyld kontaktformularen, så kontakter vi dig.

Mød os...

Uanset din virksomheds forretningsmæssige udfordring kan vi hjælpe dig med løsninger inden for revision, skat eller rådgivning.

Vi skal tale om:
Bestil møde
Mange tak

Vi kontakter dig og aftaler nærmere.