Har du ligesom mange andre erfaret, at det er komplekst at håndtere, kontrollere og kvalitetssikre databrud og anmodninger vedrørende de registreredes rettigheder? For slet ikke at nævne etablering og sikring af overblik, drift, processer og dataindsamling, som muliggør optimering og læring?
For effektivt at kunne håndtere:
Alt for ofte ser vi i PwC, at kunder har investeret i store GDPR-projekter, men har ikke fået digitaliseret de tidskrævende processer omkring håndtering af databrud og de registreredes anmodninger (indsigt, berigtigelse og sletning mv.). Manglende digitalisering kan medføre, at opgaverne bliver for ressourcekrævende og kvaliteten for varierende, hvilket resulterer i flaskehalse og dårlige oplevelser for de involverede – både internt og eksternt.
Ved GDPR-hændelser forstås alle typer anmodninger vedrørende databrud og de registreredes rettigheder:
For at sikre, at din virksomhed eller organisation kan håndtere GDPR-hændelser korrekt og inden for fristerne, kræver det en solid it-understøttelse med både workflow og sagsstyring. Det skaber gennemsigtighed og gør også din virksomhed eller organisation klar til tilsynsbesøg.
Det er vigtigt at få digitaliseret håndteringen af databrud og de registreredes anmodninger, så din virksomhed eller organisation kan opnå:
PwC og it-leverandør af cyber security-løsninger, BullWall, har udviklet et system, der kan hjælpe dig og din virksomhed eller organisation med korrekt håndtering af databrud inden for 72 timer og effektiv håndtering af anmodninger fra de personer, I har registreret. Få hurtigt overblik over databrud og anmodninger igennem systemets notifikationer, dashboard og rapportering. Sagsbehandlingen håndteres ved hjælp af følgende elementer:
Workflows, der styrer processen, indbyggede vejledninger til ensartet behandling og kontroller med bl.a. indbyggede frister til at få overblik og notifikationer. Derudover kan der trækkes rapporter over tendenser og mitigering af fremtidige hændelser.
I PwC har vi kompetencerne og erfaringen til at hjælpe din virksomhed eller organisation med at få digitaliseret håndteringen af databrud og de registreredes anmodninger. Vi starter ofte med en afklaring af modenhed, afdækning af relevante processer og krav til ledelses- og bestyrelsesrapportering for at kunne komme med konkrete anbefalinger til opsætning af systemet.
PwC har dybdegående indsigt i GDPR i både den private og offentlige sektor, kendskab til de forretningsmæssige mekanismer og teknisk knowhow, hvilket giver dig den bedst mulige støtte ved digitalisering af GDPR.
Har du spørgsmål, eller har du brug for konkret rådgivning inden for GDPR eller hjælp til digitalisering af GDPR, er du meget velkommen til at kontakte vores team, der er specialister inden for GDPR og digitalisering.