Customer experience and payment behaviours in the PSD2 context

Undersøgelsen, der er udført af PwC og Strategy&, bekræfter udbredelsen af innovative digitale betalingsformer og finansielle apps. Undersøgelsen viser, at bankens rolle i hverdagsøkonomien er under forandring, og at forbrugere i høj grad anvender alternative finansielle apps, har konti i flere forskellige banker, og at de digitale muligheder især er i fokus for de 18-40 årige.

Resultaterne af analysen kan bruges som grundlag for overvejelser om den enkelte banks strategiske position i fremtidens marked for betalingsløsninger og styring af hverdagsøkonomien.

Kundernes måde at forholde sig til finansielle informationer er i drastisk forandring, både i Danmark og internationalt. Vi vil se en lang række innovative løsninger, som udnytter PSD2 mulighederne og vil give en helt anden brugeroplevelse, end vi er vant til.

Robert Bo Jensen, partner, PwC's Financial Service Consulting & Technology

Bankerne skal være meget bevidste om deres position og muligheder. Mange nye spillere er på vej ind på markedet. Den enkelte banks investeringer skal være målrettede, passe til bankens strategiske fokus og kundernes forventninger. Mulighederne er mange, og de banker der kan tilbyde den bedste kundeoplevelse vil stå bedst i fremtidens marked.

Sune Krings, Senior manager, PwC's Financial Service Consulting & Technology

Vil du vide mere? PwC har udgivet en række overbliksartikler ("Nutshells"), som forklarer og perspektiverer indhold og muligheder i PSD2.

Læs mere og download de seks artikler
 

Kontakt os

Robert Bo Jensen
Partner, FS Consulting og Technology, PwC Denmark
Tlf: 3945 9696
E-mail

Sune B. Krings
Senior Manager, PwC Denmark
Tlf: 3945 9111
E-mail

Følg PwC