Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022

Nye forventninger fra forbrugere og offentligheden lægger pres på medie- og underholdningsbranchen

Den hastige udvikling i medie- og underholdningsbranchen har bevæget sig ind i en ny dynamisk fase. Og i en tid med vækst er der tre helt afgørende faktorer, som stiller nye krav til alle virksomheder i branchen: konvergens, forbindelsen til forbrugerne og behovet for at opbygge tillid. Det viser PwC’s årlige undersøgelse Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022.

PwC’s Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022 viser, at medie- og underholdningsbranchen globalt set vil vokse med en samlet årlig vækst på 4,4 % i løbet af de næste fem år. I Danmark stiger væksten med en årligt gennemsnitlig vækst på 2,4 % fra 63,6 mia. kroner i 2017 til 72,9 mia. kroner i 2022.

 

Kontakt os

Leif Ulbæk Jensen
Partner, statsaut. revisor, PwC Denmark
Tlf: 3945 9216
E-mail

Følg PwC