Vores kunder fortæller: ALK

Et shared service-center i Krakow blev løsningen på ALK-Abellós (ALK) omkostningstunge situation, hvor økonomi- og regnskabsaktiviteter var spredt i otte forskellige europæiske lande.

ALK havde regnskabs- og økonomifunktioner spredt ud i otte forskellige lande i Europa i små enheder. Det var både omkostningstungt, ufleksibelt og meget sårbart i forhold til fx sygdom. Løsningen blev et shared service-center i Krakow, hvilket betyder, at lønniveauet er blevet sænket, og processer, som tidligere blev gjort på otte forskellige måder, bliver standardiseret og gjort mere effektive. PwC har været rådgiver i forbindelse med etablering af det nye center og udarbejdelsen af de nye processer.

"Det har været en stor fordel for os at arbejde sammen med dygtige konsulenter fra flere forskellige lande, herunder Polen, hvor arbejdspladserne skulle samles," siger Jesper Vestergaard, Senior Vice President Global Finance, ALK. "Vi har været særligt glade for, at vi har fundet løsninger, som passede ALK i den situation, som vi var i, og ikke bare har brugt et fasttømret PwC-koncept," siger Jesper Vestergaard.

Om ALK

ALK er en danskbaseret international virksomhed, som siden 1923 har arbejdet med at udvikle medicin, som behandler årsagen til allergi. ALK har i dag 1.800 medarbejdere verden over.

Kontakt
PwC Danmark
Tlf: 3945 3945
E-mail