PwC har gennem mange år og i et tæt samarbejde med danske kommuner udviklet og implementeret identity management (IdM)-løsninger til understøttelse af forretningens it-strategi.
Uanset om behovet udspringer af et compliance-, effektiviserings-, organisatorisk eller procesmæssigt behov er det vigtigt, at alle aspekter adresseres, så eksisterende og fremtidige behov kan opfyldes hurtigt og agilt på en omkostningsbesparende måde.
Løsningen sikrer en effektiv styring af brugerens adgangs behov jf. deres jobfunktion og organisatoriske placering, så brugeren sikres de korrekte arbejds betingede adgange og rettigheder.
Kommunen kan nu drage nytte af alle de udviklingstimer (>10.000), der er gået med at udvikle den bedst mulige understøttelse af forretningens behov for en central løsning til bruger- og rettighedsstyring. Dette sker på baggrund af, at flere kommuner er gået sammen og har dannet et uformelt tværkommunalt samarbejde, hvor de deler udviklingsomkostningerne for nye services, der udvikles, og hvor nye kommuner kan drage nytte af og få adgang til funktionalitet og services, der allerede er udviklet til andre kommuner.
Her kan bl.a. nævnes integration til KOMBIT’s monopolbrud STS adgangsstyring, STS organisation og KLE (BBR, FLIS, DAR, SAPA CPR, mv.), KMD Nexus, KMD Opus, AD, Exchange, SD-løn samt mange flere systemer.
Identity management (IdM)-løsningen der tilbydes, er en fuld skalerbar end-to-end-løsning til styring af brugere og adgange, som er bygget på en standardplatform, hvor de udviklede services fuldt ud understøtter den fælleskommunale rammearkitektur.