Forretningsstrategier

Det er udfordrende for mange virksomheder at eksekvere på strategier. Der er en modsætning mellem, hvad virksomhederne har til formål at opnå, og hvad de er i stand til gøre; Strategy-to-execution-gap. Vi kan bidrage til udformningen og eksekveringen af relevante strategier med anerkendte metoder fra vores globale netværk. Globalisering, teknologisk udvikling og øget konnektivitet har udfordret traditionelle tilgange til forretningsstrategi. PwC’s tilgang ”Ways to play” har fokus på virksomhedens specielle kapabiliteter som det drivende element for strategieksekveringen.

Virksomheder vinder ved at træffe valg om, hvem de er. De definerer og udvikler en value proposition, der adskiller dem. De identificerer de få muligheder, der vil gøre dem i stand til at levere mere effektivt end nogen af deres konkurrenter. De bygger og udvider deres portefølje af produkter og tjenester – altid i overensstemmelse med deres karakteristiske egenskaber. Kort sagt, disse virksomheder forpligter sig bevidst til en identitet – ikke er baseret på, hvad de sælger, men på hvad de gør. PwC kan være behjælpelig med at facilitere og forankre strategien i organisationen.

Vi gør det klart for vores kunder, at forretningsudvikling er en løbende proces, og sammen identificerer vi initiativer, der gør værdiskabelsen bæredygtig og lægger planer for fremtidige ændringstiltag for strategierne. Dette har vi stor erfaring med i den finansielle sektor.

Kontakt os

Robert Bo Jensen

Partner, Financial Services Consulting & Technology, PwC Denmark

Tlf: 3945 9696

Følg PwC