Interim lønkonsulent eller outsourcing af din lønadministration

Payroll Service

#

Vores ydelser

Korrekt og rettidig lønudbetaling er vigtigt for enhver virksomhed. Det kan derfor få kritiske forretningsmæssige konsekvenser, hvis processer ikke er optimeret og standardiseret, eller hvis der pludselig opstår en situation med manglende kompetencer. Med vores Payroll Service er I sikret værdifuld support og stabilitet, når I har mest brug for det.

Playback of this video is not currently available

0:47

NRGi: "Vi kan bede om specifikke fagkompetencer"

Playback of this video is not currently available

1:10

Sådan kan vi hjælpe

En stærk lønfunktion kræver mere end blot de rette systemer. Vores Payroll Service-team står klar til at løfte opgaverne med lønudbetaling i en kortere eller længerevarende periode. Vi tilbyder fleksible løsninger, der kan tilpasses jeres virksomheds behov, så I altid har adgang til de rette kompetencer og ressourcer for at løse opgaven optimalt. 

Vi kan hjælpe med payroll assistance på forskellige måder:

Interim assistance

Med erfaring fra adskillige brancher og organisationstyper har vi kompetencerne til ikke blot at håndtere drift af lønfunktionen, men også at identificere og optimere processer. Jeres organisation sikres korrekt lønudbetaling, og I får mulighed for at skabe værdi gennem arbejdsgange baseret på den nyeste viden. 

Vi kan b.la. bidrage med:

  • Udarbejdelse af løn, bogføring, lønafstemning og controlling
  • Mapping og optimering af alle lønprocesser og snitfladerne til HR og Finance
  • Best practice og forslag til optimeringsinitiativer samt implementering af disse
  • Rådgivning ved nyt lønsystem samt ved overvejelser om in- eller outsourcing
  • Projektstyring.

Ved brug af interim assistance får I mulighed for at komme hurtigt fra start på projekter eller rekrutteringsforløb og samtidig få opgaverne udført, mens den rette kandidat findes.

Se eksempler på vores konsulentprofiler:

  • Interim Payroll Manager
  • Interim Payroll Controller
  • Interim Payroll Project Manager
  • Interim Lønbogholder.

 

Outsourcing

Spar tid og ressourcer på hele eller dele af jeres lønadministration med hjælp fra vores outsourcing-service.

Vores konsulenter har erfaring med lønadministration fra mange forskellige brancher og virksomhedsstørrelser. Vi sikrer jer en effektiv lønfunktion, hvor I mindsker risiko og er uafhængige af lønmedarbejdere, så I undgår sårbarhed ved sygdom, ferie, barsel, fratrædelser mv.

Vi kan bidrage med:

  • En løsning, der er tilpasset jeres virksomhed

  • Professionel og effektiv lønberegning samt rapportering til offentlige myndigheder

  • Høj sikkerhed og kvalitet i output, så bogføring af lønnen foregår så automatisk som muligt

  • Direkte adgang til et stærkt team af specialister ved spørgsmål om lønadministration

  • Formidling af ændret lovgivning på lønområdet.

En outsourcing-løsning kan bestå af en dedikeret konsulent til opgaveløsningen, hvor der er tilknyttet back-up eller et større team af konsulenter, som løser opgaverne i fællesskab. 

Vores tilgang

Vi starter med en indledende dialog med fokus på jeres situation og de udfordringer, I oplever. Dette giver os mulighed for at skræddersy løsninger, der er afstemt jeres behov. Sammen finder vi den bedste løsning for, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed med at opnå de ønskede mål.

I tæt samarbejde med jer finder vi de rette profiler til opgaven. For at sikre løsninger af højeste kvalitet allokerer vi en opgaveansvarlig manager. Manageren arbejder tæt sammen med jer og jeres team, håndterer de daglige udfordringer og styrer opgavens forløb, så vi sammen opnår de forventede resultater. Hvis opgaven ændrer karakter eller kræver nye kompetencer, tilpasser vi teamet.

I begyndelsen af opgaven afsætter vi tid til at forstå de udfordringer, som jeres team og organisation står overfor. Vi holder regelmæssige statusmøder for at drøfte fremskridt og udfordringer, da en ærlig og åben dialog sikrer de bedste resultater. Igennem hele forløbet har vores konsulenter et omfattende netværk af kompetente PwC-kolleger, som kan understøtte med viden og ressourcer.

Vi skaber altid vores løsninger i samarbejde med jeres organisation. Det betyder, at vi skræddersyr en løsning til jeres specifikke behov og sikrer forankring i organisationen, når vores konsulenter har fuldført deres opgave. Vores metoder og værktøjer er baseret på international best practice, men tilpasset, så de matcher jeres situation.

Efter en opgave er afsluttet, bestræber vi os på at overdrage vores viden og færdigheder til jeres team, så I selv kan varetage opgaverne fremadrettet. Vi udarbejder også et optimeringskatalog, så I kan forsætte med at forbedre opgaveløsningerne. Skulle der opstå spørgsmål efterfølgende, står vi naturligvis altid til rådighed.

Vores samarbejde

Kerneaktiviteter
Vi frigør ressourcer til jeres kerneaktiviteter

Effektive processer
Vi sikrer en effektiv og korrekt lønadministration

Best practice
Optimering af lønadministration ved best practice


Kontakt os

Ann-Christina Marcus

Director, CFO Service, Payroll, PwC Denmark

3134 6361

E-mail

Kristina Nansen

Director, CFO Service, Payroll, PwC Denmark

2538 3890

E-mail

Følg PwC

Felter, markeret med stjerne, skal udfyldes.(*)

Ved at indsende denne formular giver du samtykke til, at PwC må behandle de personoplysninger, du har indtastet for at kunne håndtere din henvendelse. Læs mere om dine rettigheder, samt hvordan du kan kontakte PwC og/eller klage i PwC’s privatlivspolitik.

Hide