Findos Investor’s salg af Mos Mosh til ledelsen samt en privat investor

Transaktionstype: Salg
Dato: Juni 2023
Værdi: Ikke oplyst
Industri:
Tøj

PwC Corporate Finance var eksklusiv finansiel rådgiver for Findos Invstor i forbindelse med salget af Mos Mosh til ledelsen samt en privat investor.

Mos Mosh er et internationalt kvalitetstøjmærke til kvinder grundlagt i Kolding, Danmark i 2010. De første tegninger blev skabt i køkkenet hos stifteren Kim Hyldahl, hvor den første kollektion bestående af syv jeans og bukser blev skabt. Dette blev fundamentet for Mos Mosh-brandet, som efterfølgende er blevet kendt for det velsiddende tøj, høje kvalitet og flot design. I 2020 lancerede Mos Mosh brandet Gallery, sit tøjmærke til mænd, der er anerkendt som herretøj i høj kvalitet med et enkelt nordisk look kombineret med italiensk finesse.

Mos Mosh’s produkter sælges hovedsageligt i Europa gennem en grossistmodel til multibrandbutikker, onlineforhandlere, stormagasiner osv. Produkterne sælges også, i et mindre omfang, via deres nyetablerede onlinebutik. Produkterne produceres i Europa og Asien gennem et bredt og langvarigt leverandørnetværk. Derudover, integrerer Mos Mosh proaktivt, og med succes, ESG i sin forretning ved at stille høje krav til sine leverandører, opnå diverse certificeringer og tilbyde en cirkulær service, hvor brugte Mos Mosh produkter videresælges. Finansielt har Mos Mosh demonstreret en imponerende vækstrejse i de sidste +12 år, som senest har resulteret i en nettoomsætning på DKK ~600m og en EBITDA-margin på over 20% i 2022, samt en cash conversion på over 90%. 

Følg PwC