Vær et skridt foran og bliv sikker på, hvem du ansætter.

Baggrundstjek af medarbejdere

Baggrundstjek af medarbejdere hero

Automatiseret baggrundstjek 
Vores løsning strømliner processen for effektive og præcise checks

Global rækkevidde og lokal indsigt
Vi screener globalt med hjælp fra vores lokale PwC-netværk

Sikker løsning der overholder lovgivningen
Vores proces sikrer overholdelse af GDPR og lokal lovgivning

På et konkurrencepræget marked ses en markant stigning i misrepræsentation af kvalifikationer og udeladelse af væsentlige forhold. Samtidig udvides trusselsbilledet med øget risiko for intern svig, informationslæk, regulatoriske brud og omdømmeskader, ofte understøttet af mere sofistikerede metoder. Der er derfor et voksende behov for strukturerede “kend jeres medarbejdere” -processer og systematisk due diligence, så potentielle højrisikoprofiler identificeres, før de får mulighed for at udgøre en trussel mod virksomheden.

Upræcise CV’er og skjulte forhold hos ansøgere og medarbejdere udgør en stigende trussel mod virksomheders omdømme og økonomi. De nye krav under CER direktivet skærper behovet for baggrundstjek af medarbejdere, som har adgang til systemer, faciliteter og information i kritiske enheder. Et professionelt baggrundstjek verificerer historik og oplysninger og sikrer, at I træffer trygge, informerede beslutninger og beskytter jer mod interne trusler. 

Få en uforpligtende samtale

Vores baggrundstjek tager udgangspunkt i en automatiseret screeningsmetode for at sikre en effektiv og præcis proces. Denne tilgang suppleres med dybdegående manuel undersøgelse, når en stillings risikoprofil kræver det. Alle undersøgelser udføres i fuld overensstemmelse med GDPR og lokal lovgivning. Vores baggrundstjek er struktureret i tre skalerbare niveauer, der er designet til at matche jeres specifikke behov for sikkerhed.

Til hurtig og effektiv screening anvender vi en fuldautomatiseret proces, der kontrollerer straffeattest og ID. Processen identificerer øjeblikkeligt åbenlyse uoverensstemmelser og giver jer et solidt, indledende beslutningsgrundlag uden unødig ventetid.

Dette niveau udvider den fundamentale screening med en delvist automatiseret proces. Her kontakter vi tidligere arbejdsgivere og uddannelsesinstitutioner for at validere CV og kvalifikationer. Kombinationen af automatiserede data og personlig verifikation giver et komplet og nuanceret billede af kandidatens baggrund og kompetencer.

For nøglepersoner og stillinger med høj risiko udfører vores specialister en grundig undersøgelse i helhold til CER direktivet. Foruden elementerne i niveau 1 og 2 inkluderer dette en grundig undersøgelse af kandidatens retslige og økonomiske forhold, en sanktions- og PEP-screening samt en omfattende undersøgelse medie- og omdømmescreening. Dette niveau afdækker potentielle risici og giver jer den maksimale tryghed ved ansættelser i virksomhedens mest kritiske roller.  

Sådan kan vi hjælpe

Vurdering af risikoprofiler 
Vi hjælper med at identificere jeres kritiske roller

Automatiseret tilgang 
Sikrer en enkel implementering og automatiseret drift 

Skalerbar løsning
Vælg det screeningsniveau, der passer til jeres behov 

Objektivt beslutningsgrundlag 
Vi leverer fakta, så I kan træffe en beslutning på oplyst grundlag

Hvorfor vælge PwC?

Globalt netværk og lokal indsigt

Med PwC's globale netværk får I en afgørende fordel: lokal indsigt. Vores eksperter indhenter og verificerer oplysninger direkte ved kilden. Det sikrer, at jeres beslutning bygger på et komplet og faktuelt grundlag, uanset hvor i verden kandidaten eller medarbejderen befinder sig eller kommer fra. 

Compliant baggrundstjek

I vores baggrundstjeks er compliance og datasikkerhed fundamentet. Vores processer er bygget op omkring de strengeste krav i GDPR, og med vores globale netværk sikrer vi, at vi altid kender og overholder lokal lovgivning. Det er jeres tryghed for, at hele processen håndteres etisk, diskret og juridisk forsvarligt fra start til slut. 

Minimer risiko, ansæt trygt

Pålidelighed er kernen i vores opgaveløsning. Vores screening er designet til at identificere og minimere risici, så I undgår at overse kritiske oplysninger. Vi analyserer systematisk kandidaters baggrund for at afdække problemområder, der kan påvirke fremtidig drift og integritet. Det skaber et solidt fundament for en sikker og tryg ansættelsesstrategi. 

"Stigende regulering og et mere komplekst trusselslandskab gør systematiske baggrundstjek forretningskritiske. Proaktiv verifikation reducerer risikoen for insiderrisici, svig og omdømmeskade og sikrer, at personer, der kommer ind i organisationen, er dem, de udgiver sig for at være."

Anastassia Stukan,Partner, PwC

Kontakt os

Trine Vestengen Hopkins

Partner, Leder af Risk Assurance, København, PwC Denmark

5215 0003

E-mail

Anastassia Stukan

Partner, København, PwC Denmark

2168 9587

E-mail

Følg PwC

Felter, markeret med stjerne, skal udfyldes.(*)

Ved at indsende denne formular giver du samtykke til, at PwC må behandle de personoplysninger, du har indtastet for at kunne håndtere din henvendelse. Læs mere om dine rettigheder, samt hvordan du kan kontakte PwC og/eller klage i PwC’s privatlivspolitik.

Hide