PwC etablerer Strategy& i Danmark

21/01/19

PwC etablerer nu det globale strategikonsulenthus Strategy& i Danmark. Dermed står revisions-og rådgivningshuset stærkere rustet til at samarbejde med ledende danske virksomheder om at udvikle strategier og transformere deres forretning.

Med etableringen af Strategy& går PwC nu målrettet efter at opbygge en stærk position inden for strategiudvikling og –eksekvering på det danske marked. Målet er at tilbyde kunderne en global strategimodel med direkte adgang til global industrierfaring bl.a. inden for detailhandel, produktion, Life Science, transport samt Business & IT services.

”Strategy& giver os et stærkt udgangspunkt for at samarbejde med vores kunder om at transformere deres forretning. Vi udnytter de synergier, der naturligt opstår på tværs af hele vores globale rådgivningsforretning, til at udvikle og eksekvere strategier, der gør en reel forskel for kunderne. Samtidig kombinerer vi strategisk management consulting med dyb funktionel ekspertise og lokal forståelse,” siger Michael Szczepanski, der leder Strategy& i Danmark.

Strategy& har gennem de senere år udviklet platforme inden for strategieksekvering (Strategy that Works) og optimering af omkostninger (Fit for Growth), der begge har fokus på at udnytte virksomhedens særlige kompetencer til at sikre konkurrencefordele (Capabilities-Driven Strategy).

”Vi oplever et stigende behov for en strategirådgiver, der med globalt udsyn og ekspertise kan samarbejde med ledende virksomheder om at koble strategi og eksekvering og dermed frisætte deres vækstpotentiale og samtidig holde omkostningerne i skak. Vi glæder os til at introducere Strategy& for danske virksomheder.”

Strategy& er et af de ældste globale strategihuse i verden. Det blev oprindelig etableret som Booz & Co. I dag tæller Strategi& mere end 3.000 konsulenter verden over.

Michael Szczepanski

Partner, Head of Strategy&, PwC Denmark