PwC styrker sin konsulentforretning

11/03/19

PwC har opkøbt 4IMPROVE, et Aarhus-baseret konsulenthus, og styrker dermed sin konsulentforretning. Med købet opnår PwC en stærk position inden for operations consulting, herunder sourcing, supply chain management og produktivitetsudvikling i såvel produktion og administration.

”Opkøbet af 4IMPROVE er en del af PwC’s strategi om at blive endnu stærkere på konsulentområdet. Vi oplever et behov fra vores kunder om rådgivning inden for operations consulting, og det ønsker vi naturligvis at imødekomme. Det handler først og fremmest om bedst muligt at sikre, at vores kunders driftsprocesser er tilpasset de udfordringer, som kunderne og markedet giver,” fortæller Michael Eriksen, der er direktør for PwC’s Advisory.

Det rette match

PwC og 4IMPROVE har hver for sig leveret ydelser inden for operations consulting. Mens PwC hidtil har haft fokus på særligt procurement optimering, strategisk indkøb mv., ligger 4IMPROVEs signaturydelser inden for særligt sourcing, produktion, supply chain management og business process transformation, hvilket supplerer og styrker PwC’s tilbud til kunderne inden for netop operations consulting.

“Med opkøbet styrker vi PwC’s eksisterende ydelsesområder inden for consulting, ligesom 4IMPROVEs kundeportefølje passer godt til PwC’s markedssegmentering. Derfor er opkøbet et perfekt match for PwC og vores kunder,” siger Michael Eriksen.

4IMPROVE kommer med i alt 25 medarbejdere og partnere, som bliver integreret i PwC’s nuværende konsulentforretning, der efter opkøbet tæller ca. 300 medarbejdere og partnere, heraf 35 i Operations. PwC forventer yderligere vækst på området:

”Vi forventer, at PwC’s operationsteam over en treårig periode vil øge omsætningen væsentligt med den bredere ydelsespalette og det øgede antal medarbejdere og partnere,” fortæller Michael Eriksen

Det bliver Bo Dencker, partner i 4IMPROVE, der skal lede Operations i PwC:

Vi glæder os meget til at blive en del af PwC. Kunderne får adgang til en langt større kompetencebase, som kan være med til at styrke deres konkurrencedygtighed. En af de store udfordringer, vi oplever, mange kunder står overfor, er bl.a. at få fuld indsigt i og kontrol over deres samlede omkostninger for dermed at kunne optimere drift og processer. Med de nyeste data-analyseværktøjer og digitale løsninger er det en agenda i dansk erhvervsliv, som vi meget gerne vil bidrage til at løfte.”

Fortsat base i Aarhus

De 25 medarbejdere og partnere fra 4IMPROVE flytter fra deres nuværende lokaler i Aarhus til PwC’s lokaler på Jens Chr. Skous Vej.

“PwC bliver med opkøbet en endnu stærkere og betydende spiller i Consulting-markedet, hvor vi styrker vores position særligt i Jylland, ligesom vores kunder i resten af Danmark vil få glæde af vores stærke kompetencer,” slutter Michael Eriksen.

Michael Eriksen

Partner, Head of Advisory, PwC Denmark