PwC i ny digital satsning til ejerlederne

22/01/20

PwC tilbyder nu i konkurrencen om SMV-markedet en ny digital løsning, der samler al administration ét sted. Den nye digitale løsning, PwC One View, giver bl.a. adgang til et benchmark-værktøj, en bilagsscanner, en digital kørebog samt fri og ubegrænset adgang til viden. Bogførings- og regnskabskunder hos PwC får desuden online adgang til deres økonomi og bogføring.

PwC One View er et led i at styrke ejerledernes muligheder for at holde fokus på at drive deres forretning og skabe vækst. Ejerlederne er rygraden i dansk erhvervsliv, og ifølge PwC’s seneste ejerlederanalyse har hele 95 % af ejerlederne oplevet omsætningsvækst de seneste tre år, og halvdelen giver endda udtryk for, at væksten har overgået egne forventninger.

”Ejerlederne er ildsjæle, som går forrest og udvikler deres virksomheder. Administration stjæler dog ofte mange timer fra forretningsudvikling, og mange ejerledere drømmer om mere tid til at udvikle og skabe vækst i deres forretning,” fortæller Christian F. Jakobsen, partner og direktør i PwC. Han fortsætter:

”I PwC ser vi det som vores opgave at hjælpe ejerlederne så godt som muligt, og det gør vi bl.a. ved at tilbyde vores assistance i den daglige administration og bogføring, ligesom vi gør det nemt at scanne  bilag og holde styr på kørsel med et enkelt klik. Så kan ejerlederne fokusere på det, der er allervigtigst for deres forretning, nemlig drift og udvikling.”

Bedst i test

Med PwC One View kan man bl.a. teste og få indblik i, hvordan ens virksomhed klarer sig i forhold til de nærmeste konkurrenter eller branchen generelt. Og med app’ens benchmark-værktøj får man indsigt i vigtige nøgletal, som ejerlederen kan bruge som afsæt i sin fremtidige udvikling af forretningen.  

”Med app’en får man mulighed for at planlægge fremtidig udvikling ud fra relevant data, ligesom vi giver adgang til viden fra vores nyeste rapporter samt gode råd fra PwC’s eksperter,” fortæller Christian F. Jakobsen og fortsætter:

”De brugere, der vælger PwC til at løse deres bogføring, får samtidig ekstra fordele med PwC One View. De får nemlig en enkel og overskuelig online bogføring, og al kommunikation mellem kunden og den personlige rådgiver foregår ét sted, hvor man sammen kan løse daglige opgaver som fx bogføring af bilag, moms og løn – og ikke mindst visionerne for fremtiden.”

Den digitale revisor

Som led i den digitale udvikling uddanner PwC samtidig sine revisorer til en stadig mere digital betjening og en ny måde at arbejde på internt.

”I PwC har vi investeret betydeligt i ny teknologi og anvender teknologi til bl.a. at automatisere og effektivisere forretningsprocesser, men også til at forædle kerneydelserne og udvikle nye. Vi klæder samtidig vores medarbejdere og partnere på med nye digitale værktøjer og kompetencer, så vi bedst muligt og så effektivt som muligt kan løse udfordringer sammen med kunden,” fortæller Christian F. Jakobsen og henviser til, at PwC på globalt plan har forpligtet sig til at investere 3 mia. US-dollars over de kommende fire år i ’Upskilling’ under overskriften ’New World, New Skills’, herunder i uddannelse af PwC’s medarbejdere og partnere samt i teknologier til støtte for kunder og lokalsamfund.

Mere attraktivt at være kunde i PwC

PwC forventer at øge sin markedsandel inden for ejerledede virksomheder i Danmark med det nye initiativ, ligesom det skal være endnu mere attraktivt at være kunde i PwC.

”PwC One View er både for kunder og for dem, der endnu ikke er kunder hos PwC. På denne baggrund forventer vi, at PwC fastholder og udbygger sin position som ejerledernes samarbejdspartner, ligesom særligt vores bogføringskunder vil opleve, at PwC kan give dem et økonomisk overblik til en fast månedlig pris, som de ikke kan få andre steder,” slutter Christian F. Jakobsen.

Kontakt os

Christian Fredensborg Jakobsen

Partner, direktør for Assurance i Middle Market, SME, Public og FS, PwC Denmark

Tlf: 3945 3049

Malene Billund

Presseansvarlig, PwC Denmark

Tlf: 5133 2378

Følg PwC