Strand & Donslund bliver en del af PwC

04/06/21

PwC har opkøbt konsulenthuset Strand & Donslund (S&D) og styrker dermed sin konsulentforretning inden for data- og it management. Med købet opnår PwC en stærk position inden for forretnings- og it-arkitektur samt data management og kan styrke rådgivningen i forbindelse med større digitale transformationer i såvel den offentlige som private sektor.

Strand og Donslund (S&D) er et konsulenthus med 15 erfarne konsulenter og partnere. Firmaet rådgiver både offentlige og private kunder indenfor bl.a. forretnings- og it-arkitektur samt data management. Med opkøbet imødekommer PwC markedets stigende efterspørgsel efter rådgivning i forbindelse med den fortsatte digitalisering indenfor både den offentlige og private sektor.

”Opkøbet af S&D er en del af PwC’s strategi om at blive endnu stærkere på konsulentområdet inden for digitalisering og it management. Vi oplever et stort kundebehov om rådgivning og støtte ved større digitale transformationer, og det ønsker vi naturligvis at imødekomme,” fortæller Michael Eriksen, direktør for Advisory i PwC.

Det rette match

Firmaet har stor erfaring med og brancheviden om den offentlige sektor, forsyningsbranchen og finansielle sektor.

“Med opkøbet styrker vi PwC’s eksisterende ydelsesområder inden for it management, ligesom S&D’s kundeportefølje bestående af både offentlige organisationer og store danske selskaber passer godt til PwC’s markedssegmentering. Derfor er opkøbet et perfekt match for PwC og vores kunder,” siger Michael Eriksen.

De 15 medarbejdere og partnere i S&D bliver en del af PwC’s nuværende konsulentforretning, der tæller ca. 450 medarbejdere og partnere, heraf ca. 100 inden for it- og teknologirådgivning. PwC forventer yderligere vækst på området:

”Vi kender allerede S&D’s kompetencer rigtig godt, idet PwC anvender dem som underleverandør. Vi forventer, at PwC’s it management team over en treårig periode vil øge omsætningen væsentligt med den bredere ydelsespalette og det øgede antal medarbejdere,” fortæller Michael Eriksen.

Det bliver Per Strand fra S&D, der skal lede teamet i PwC:

”Vi glæder os meget til at blive en del af PwC. Kunderne får adgang til en langt større kompetencebase, og som en del af PwC vil vi i højere grad have mulighed for at byde ind i forbindelse med større digitale transformationer,” siger han.

Michael Eriksen

Partner, Head of Advisory, PwC Denmark