Far og søn bag 60 år gammel familieejet virksomhed vinder Temaprisen 2023 i Sydjylland

Årets Ejerleder 2023
  • 02/11/23

Torben Carstensen Toft og Anders Bertelsen Toft fra Alfix A/S har netop modtaget Årets Regionale Temapris i Sydjylland ved Årets Ejerleder 2023. Ejerlederen modtager prisen for deres mangeårige arbejde med bæredygtighed og fokus på at blive en grønnere virksomhed. Torben Carstensen Toft og Anders Bertelsen Toft fik overrakt prisen ved en velbesøgt regionskåring hos PwC i Vejle.

I forbindelse med kåringen af Årets Ejerleder 2023 overrækkes for syvende gang en temapris, som går til den ejerleder, der har udvist et stærkt fokus på årets tema, ejerledernes grønne transformation. Prisen går i år til Torben Carstensen Toft og Anders Bertelsen Toft fra Kolding-virksomheden Alfix, som udvikler og producerer produkter til byggebranchen, herunder fliseklæbere, fugemasser, spartelmasser og facadepudsprodukter.

“Temaprisen går til Torben Carstensen Toft og Anders Bertelsen Toft fra Alfix. De to ejerledere går forrest i deres branche og bidrager til, at byggerier kan foregå mere bæredygtigt. Alfix har i mange år arbejdet med bæredygtighed og den grønne transformation. Ejerlederne har et kontinuerligt fokus på at optimere deres produktion, så den kan blive grønnere med et mindre CO2-aftryk,” udtaler Palle H. Jensen, partner i PwC i Esbjerg, og fortsætter:

“Senest har ejerlederne præsenteret deres første CO2-reducerede støbemasse til renoveringsopgaver, ligesom de har udviklet en Svanemærket fliseklæber. Derudover stiller Torben og Anders krav til deres underleverandører om FSC-certificeringer, genanvendt plast og vedvarende, dansk energi.”

Grønt ansvar i byggebranchen

Torben Carstensen Toft og Anders Bertelsen Toft tager den grønne omstilling alvorligt, og det er vigtigt for dem, at omverdenen har tillid  til deres arbejde. Derfor rapporterer Alfix aktivt på virksomhedens påvirkning på miljøet. Konkret betyder det, at Alfix udarbejder miljø- og arbejdsmiljørapporter efter standarder fra Green Network.

“Torben Carstensen Toft og Anders Bertelsen Toft har gennem en længere årrække arbejdet strategisk med den grønne omstilling. De agerer som frontløbere i deres branche, samtidig med at de er innovative og kontinuerligt udvikler nye metoder til at hjælpe byggebranchen med at reducere deres CO2-aftryk,” siger Torben Rafn, Nykredits viceregionsdirektør i Syddanmark.

Hos Dansk Erhverv er vicedirektør, Casper Klynge, enig i, at den rette vinder af Temaprisen 2023 i Sydjylland er Torben Carstensen Toft og Anders Bertelsen Toft:

”Torben Carstensen Toft og Anders Bertelsen Toft har formået at få dette års tema, den grønne transformation, til at være en integreret del af Alfix. De to ejerledere har udvist stort engagement og gå-på-mod og er med til at sætte nye standarder i byggebranchen inden for den grønne transformation. Det fortjener anerkendelse,” udtaler Casper Klynge.

Vinder af Årets Ejerleder i Sydjylland 2023

Vinderen af Årets Ejerleder 2023 i Sydjylland blev Sanne og Svend Brodersen fra Gram og Nybøl Godser A/S. Sanne og Svend Brodersen modtager prisen som Ejerleder 2023 i Sydjylland for at have skabt en unik og succesfuld virksomhed. De har udviklet sig fra at være en mindre virksomhed til nu at være en succesfuld virksomhed med flotte vækstrater, der beskæftiger mere end 100 ansatte og har hele 120.000 gæster om året.

Kontakt

For yderligere information kontakt PR-konsulent i PwC Christian Corell på mobil 2829 3858 eller pressekonsulent Peter Klaaborg fra Nykredit på mobil 2056 0706 eller pressekonsulent Jesper Ingemann fra Dansk Erhverv på 2265 0941.

Tid og sted for Årets Ejerleder i Sydjylland

Den 2. november 2023 kl. 16:30-18:15, PwC, Herredsvej 32, 7100 Vejle.

Fakta om Årets Ejerleder 2023

Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 20. gang. Årets tema er ejerledernes grønne transformation.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 16. november 2023 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af regionsvinderen fra 2022 samt repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og to erhvervsprofiler.

Tidligere landsvindere

Layland Barker fra Titan Containers A/S (2022), Peter Vang Christensen fra Plantorama A/S (2021), 2020 (særår uden vinder pga COVID-19), Michael Holm fra Systematic (2019) Bjarke Hansen fra Primo Tours A/S (2018), Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller ApS (2017), Marie-Louise Bjerg fra Top Mountain Industries ApS (2016), Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015) Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesen Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S (2012), Jørgen Hallundbæk fra Welltec A/S (2011), BK Engineering A/S (2010), KM Telecom A/S (2009), Webtop A/S (2008) og Expo-Net Danmark A/S (2007).

Se hvem der vinder Årets Ejerleder 2023

Tilmeld dig landskåringen