Det kan tage op til ti minutter at indtaste én faktura manuelt i virksomhedens økonomisystem. For selvom indholdet af en faktura er ens, så er formatet sjældent det samme fra faktura til faktura. Variationen af fakturaformater er enorm, idet de er designet af forskellige samarbejdspartnere i forskellige lande. På den ene faktura står fakturanummeret i øverste højre hjørne, på den anden gør det ikke, på én faktura er alle tekster på engelsk, og andre på dansk. Derudover kan feltformatering, fx dato-felter, variere meget. Når ingen fakturaer er ens, løber det ofte op i mange timers manuelt arbejde at indtaste disse i økonomisystemet. Timer, som kunne bruges på noget andet.
Med PwC’s Smart Invoice Reader kan du automatisere indtastningen af fakturaer i økonomisystemet - uanset hvordan din faktura ser ud. Gennem brug af digitale, intelligente teknologier såsom OCR (Optical Character Recognition) og AI (Artificial Intelligence) kan Smart Invoice Reader automatisk aflæse data fra enhver faktura. Det betyder, at I fremover kun skal validere de aflæste felter på fakturaen. Og det smarte er, at løsningen med jeres korrektioner løbende bliver mere præcis i sin aflæsning. På den måde minimeres risikoen for tastefejl, og I sparer en masse tid på det manuelle tastearbejde - med Smart Invoice Reader tager det under et halvt minut at håndtere en faktura. Vores løsning er cloud-baseret, hvilket gør, at I kan komme i gang fra den ene dag til den anden.
at spare tid, fordi du slipper for manuelt tastearbejde
at minimere risikoen for tastefejl, fordi du gør brug af ny teknologi, såsom OCR, der kan aflæse selv scannede dokumenter
løbende at styrke automatiseringsprocessen, fordi du gør brug af intelligent teknologi, der genkender mønstre på tværs af forskelligartede fakturaer.