Shared Service Center

Udnyt det fulde potentiale

Mange virksomheder har etableret Shared Service Centre, men har endnu ikke udnyttet det fulde potentiale. Andre virksomheder overvejer at etablere et Shared Service Center, men de ser det som et stort skridt, der er forbundet med væsentlige risici. Kan du nikke genkendende til dette, så kan PwC hjælpe dig.

Få en skræddersyet løsning og skab et succesfuldt Shared Service Center

De fleste etablerede Shared Service Centre har et formål om at reducere omkostningerne. Etableringen af et shared service center fører ofte på kort sigt til omkostningsbesparelser, men det resulterer ikke altid i en effektiv opgavevaretagelse. PwC står klar til at hjælpe dig på vej med dit næste skridt: At designe din organisation, processer og systemer ud fra en kundefokuseret tilgang og dermed udnyt det fulde potentiale af dit Shared Service Center.

Vi kan hjælpe dig med at etablere et Shared Service Center, der bl.a. tager højde for:

  • Sammenhæng med virksomhedens strategi og business case, herunder markeder, organisation, processer og kultur
  • Reduktion af etableringsomkostninger ved at revurdere din oprindelige business case og samtidigt tage højde for etablering af et integreret shared service center
  • Integrerede funktioner, der ikke er siloopdelt mellem fx finans, HR, indkøb, it mv.
  • Kundefokuseret service gennem fleksibel levering af tjenesteydelser med end-to-end-procestænkning.

 

Få mest ud af dit Shared Service Center ved hjælp af Robotic Process Optimization, læs om Robotic Process Automation her

Kontakt os

Få en uforpligtende dialog med os om, hvordan vi i samarbejde kan hjælpe dig med at etablere eller optimere dit Shared Service Center.

Kontakt os

Natasha Lembke

Partner, Head of Financial Effectiveness

Tlf: 5133 1677

Følg PwC