Strategisk ledelsesinformation

Skab relevant ledelsesinformation til strategi-implementering og -styring med hjælp fra PwC’s eksperter inden for performance management.

Nøglen til succes er, at ledelsen kan træffe hurtige strategiske beslutninger på et korrekt og valideret grundlag. Har du behov for rettidig ledelsesinformation og bearbejdet analytisk viden? Savner du løbende at kunne måle og vurdere performance, så du kan træffe de beslutninger, der bedst understøtter jeres strategiske mål? Så kan PwC hjælpe dig.

Transparens - den bærende tanke i ledelsesinformationen

Kendetegnet ved en succesrig strategiimplementering og styring er at skabe en transparent og sund kultur med en systematisk opsamling og præsentation af relevant og korrekt ledelsesinformation. PwC’s erfaring viser, at alle ledelseslag skal have en fælles opfattelse af, hvad der foregår i virksomheden, hvor den er på vej hen, og hvad der har drevet dens performance. Denne transparens øger organisationens tillid til ledelsens beslutninger – det kan være om strategiprocessen, budgetter, forecasts og rapportering.

Fire fokusområder

- Sådan skaber du transparent ledelsesinformation til din strategi-implementering

Succes skaber vi i tæt samarbejde med din virksomheds ledelse. Sammen kan vi hjælpe dig med at skabe en proaktiv ledelse og transparent styring af virksomhedens indtægter og omkostninger i forhold til strategiimplementering og forbedring af driften. Kom på rette vej gennem fire fokusområder:

  • Sæt mål for din strategi – vi hjælper dig med at oversætte din virksomheds strategi til mål, der forankres i driften på tværs af alle forretningsområder. Ved at tilpasse målene med de interne belønningssystemer, får vi skabt klarhed over jeres strategiske prioriteringer og dermed forbedret jeres performance.
  • Integreret planlægning og proces – vi kobler din salgs-, operationelle og finansielle planlægning sammen, så du får transparent og konsistent input til budgettering og forecasting samt en bedre forståelse for driverne og mulighederne for udarbejdelse af relevante scenarieanalyser. Du får samtidigt nemmere ved at allokere, forecaste og eksekvere ressourcer.  
  • Relevant ledelsesrapporteringen – med en bred operationel forankring i organisationen, får vi skabt et fælles målbillede, der konkret beskriver jeres styrings- og rapporteringsmæssige ambitionsniveau. Ud fra dette skaber vi processer, der sikrer, at din rapportering til ledelsen er relevant, rettidig og støtter ledelsens strategiske beslutninger.
  • Opret et analyseberedskab – med et analyseberedskab sikrer du, at de strategiske beslutninger er faktabaserede og testede, samt at relevante trends og mønstre opdages i tide og kan udnyttes før konkurrenterne.

Få en uforpligtende dialog med os om dine behov, og hvordan vi i samarbejde kan hjælpe dig med at forbedre din virksomhed gennem de fire fokusområder.

Kontakt os

Jan Christiansen

Partner, Head of Consulting

Tlf: 3945 9500

Anja Baastrup

Director, Financial Effectiveness

Tlf: 8932 5611

Følg PwC