Skip to content Skip to footer
Search

Loading Results

Operationel due diligence

Operationel due diligence (ODD) er en afdækning af processer, besparelser og effektivitetsforbedringer. Det handler om at vurdere det fulde potentiale, da det kan resultere i opmærksomhed på betydelig uudnyttet værdi.

Hvorfor arbejde med operationel due diligence?

Vi sikrer en afdækning af betydelige risici og potentielle upsides, så risici minimeres og ingen penge efterlades på forhandlingsbordet. Derudover trykprøver vi strategien for target, der typisk stiller krav til mere kapacitet internt og i hele forsyningskæden.

Hvordan forløber processen, og hvordan kan PwC hjælpe dig?

Vi kan hjælpe jer med at identificere, kvantificere og prioritere denne værdi - og sammen med jer udarbejde og eksekvere de planer, der skal realisere værdien. Et forløb indeholder følgende aktiviteter:

  • Virksomhedsbesøg (on site)
  • Dataanalyse
  • Interview af nøglemedarbejdere
  • Validering af Information Memorandum (IM)
  • Modenhedsanalyse
  • Identifikation af risici
  • Kvantificering af potentialer
  • Opsætning af plan for eksekvering og value creation.

PwC arbejder tæt sammen med både virksomheder og private equity-fonde for at sikre, at vi kan give så konkret et estimat af den potentielle værdi som muligt og rådgive om vigtige spørgsmål og muligheder i forbindelse med transaktionen. Vi er specialister og kan udfordre ledelsens forretningsplaner og forstå potentialet for hurtige driftsforbedringer.

På salgssiden hjælper vores operationelle due diligence-undersøgelser kunder med at komme potentielle overraskelser i forkøbet og bevare tempoet, kontrollen og initiativet under hele salgsprocessen.

Vi ved, hvad vi skal kigge efter i target-virksomheden, og hvordan udfordringerne kan løses. Det samler vi i et overblik over risici og muligheder, som er grundlaget for, at I kan opnå denne værdi.

Det spørger vores kunder om:

Hvordan får vi en klar forståelse af target-virksomhedens risici og potentialer på tværs af hele forretningen?

Hvordan kan vi vurdere fremskridt, færdiggørelsesgrad og beredskabsplaner, hvis vi allerede har gennemført omkostningsbesparelser eller er påbegyndt initiativer til forbedring af indtjeningen?

Hvordan evaluerer og prioriterer vi besparelsespotentialet ved driftsmæssige forbedringer og omsætter disse til hårde tal?

Hvordan udvikler og implementerer vi en plan, der hurtigt skaber maksimal værdi efter overtagelsen?

Hvilke branchespecifikke risici og potentialer ser PwC for target-virksomheden?

Kontakt os

Helle Hee

Partner

Tlf: 3945 3196

Følg PwC