Vi hjælper vores kunder gennem transformationer - fra strategisk planlægning til konkret implementering.

Business Transformation

Business transformation hero

Transformationer der fremtidssikrer din virksomhed

I en tid præget af konstante forandringer og skiftende markedsdynamikker, guider vi jer gennem en strategisk transformation, hvor vi omdanner komplekse udfordringer til strategiske muligheder. Vores tilgang er centreret omkring investering i værdiskabende kapabiliteter, der ikke kun løser aktuelle udfordringer, men også skaber en bæredygtig vej fremad. I tæt samarbejde med jer arbejder vi målrettet på at effektivisere omkostninger, styrke nøglekompetencer og øge skalerbarheden af jeres virksomhed, så I har en optimeret organisation, der er tilpasset en dynamisk og konkurrencepræget verden.

Omfattende viden og erfaring
Stor indsigt og erfaring på tværs af sektorer og brancher 

Eksperter og specialister
Uvildig rådgivning med fokus på jeres situation og behov 

Globalt netværk, lokal ekspertise
Internationalt netværk med lokal forståelse og ekspertise 

I en tid med hastige forandringer er forretningstransformation en strategisk nødvendighed. Det handler om at gentænke organisationens drift, strategi og kultur for at sikre udvikling og relevans. Uanset branche skal alle organisationer skabe varig værdi for deres interessenter. Ved at omfavne transformation kan virksomheder og organisationer ikke blot tilpasse sig, men styrke deres position i et konstant foranderligt marked.

Nathalie Blicher Danielsen,Partner & Head of Business Transformation København, PwC Denmark

PwC's Transform Framework

PwC’s Transform Framework tilbyder en struktureret tilgang til at styre og implementere større forandringer og programmer i jeres organisation. Formålet er at give jer et overblik over, hvordan jeres organisation kan gå fra strategiudvikling til realisering og drift af nye initiativer. Frameworkets fem faser har alle fokus på programstyring samt forandringsledelse og hjælper jer med at identificere mål, designe end-to-end løsninger, udvikle dem, implementere dem og evaluere samt optimere dem i praksis. Ved at følge de fem faser kan I sikre høj styring, transparens og engagement blandt alle interessenter i jeres transformationsproces.

I den første fase, Strategy & Assess, fastlægger vi grundlaget for det nye program. Det betyder, at det overordnede mål i jeres organisation defineres, og der gennemføres en dybdegående analyse af den nuværende situation og den ønskede fremtid. Analysen indebærer bl.a. en vurdering af interne og eksterne faktorer, herunder markedstrends, teknologiske muligheder og eventuelle regulatoriske krav. Desuden etableres der en governance-struktur, så roller og ansvar for programmet er tydeligt fordelt. Forandringsledelse påbegyndes her for at sikre, at alle relevante interessenter forstår formålet og omfanget af den kommende transformation. 

Når strategien er fastlagt, igangsætter vi anden fase, Design. I denne fase specificerer vi de konkrete principper, der skal danne grundlag for det nye setup, herunder processer, organisatoriske ændringer og tekniske løsninger. Samtidig planlægger vi, hvordan de forskellige delelementer skal udgives eller implementeres i etaper. Det er også i denne fase, at vi beskriver kunderejsen og eventuelle policy-justeringer i detaljer. Målet er at sikre, at det fremtidige design er både realistisk og i tråd med organisationens strategiske retning, så I kan opnå den ønskede transformation.

Construct-fasen handler om at udvikle og teste de løsninger, der blev defineret i designfasen. Her opbygger vi nye it-komponenter, processer og fysiske faciliteter, samtidig med at vi tester dem for at sikre, at de lever op til kvalitetskravene. Med forandringsledelse bliver medarbejdere og brugere fortsat involveret gennem træning, brugerinddragelse og feedback-loops. Samtidig forbereder vi organisationen på at kunne håndtere nye roller og ansvarsområder, så implementeringen forløber gnidningsfrit.

I implementeringsfasen udruller vi de nye løsninger i organisationen. Det inkluderer planlægning af udrulningen, træning af medarbejdere og opsætning af de nødvendige supportsystemer, så overgangen forløber uden problemer. Vi sikrer også, at eventuelle juridiske og/eller regulatoriske krav bliver overholdt, så organisationen følger relevante standarder og lovgivninger. Derudover håndterer vi løbende ændringer for at minimere modstand mod forandringerne og sikre, at medarbejderne føler sig godt klædt på til at varetage de nye opgaver.

Efter implementeringen overgår programmet til en drift- og overvågningsfase. Her evaluerer vi de opnåede resultater i forhold til de opstillede mål og justerer løbende processer, strukturer og teknologier. Denne feedback-mekanisme er afgørende for at sikre, at vi opnår de ønskede gevinster, og at organisationen konstant forbedrer sine arbejdsgange. Hvis evalueringen viser forbedringsmuligheder eller nødvendige tilpasninger af mål og scope, kan vi igangsætte nye strategiske tiltag.

Hvorfor vælge PwC?

Adgang til globale best practice 

Med over 3.000 medarbejdere i Danmark og 350.000 globalt giver PwC jer adgang til den nyeste viden og best practices på tværs af brancher og landegrænser. Som jeres samarbejdspartner leverer vi support og rådgivning af højeste kvalitet, der styrker jeres organisation og sikrer, at I står stærkt i en verden i konstant forandring. 

Digitale løsninger

Hos PwC investerer vi løbende i ny teknologi og digitale løsninger, der optimerer jeres processer og styrker jeres beslutningsgrundlag. Vores fokus på digital transformation sikrer, at I kan forblive konkurrencedygtige i en dynamisk og foranderlig verden.

Skræddersyet til dine udfordringer 

Vi tilpasser vores tilgang til dine specifikke behov, engagerer dine interessenter og sikrer, at alle led i organisationen er involveret og motiveret til at realisere jeres vision. Vores holistiske metode kombinerer dybdegående analyse, innovativ teknologi og målrettet lederskab, hvilket skaber en fremtidsorienteret udvikling for din forretning. 

Kontakt os

Nathalie Blicher Danielsen

Partner & Head of Business Transformation, København, PwC Denmark

2686 6442

E-mail

Required fields are marked with an asterisk(*)

Your personal information will be handled in accordance with our Privacy Statement. You can update your communication preferences at any time by clicking the unsubscribe link in a PwC email or by submitting a request as outlined in our Privacy Statement.

Hide