Martin Kjær Hansen fra ISS kåres som Årets Rising Star 2022

02/06/22

Årets unge talenter med potentiale til at blive næste generation af CFO’er er kåret, og blandt årets tre vindere er Martin Kjær Hansen, VP Head of Group Business & Central Finance hos ISS. Prisen blev overrakt torsdag den 2. juni ved eventet ‘CFO’ens Agenda 2022’ hos PwC i Hellerup.

Martin er 36 år og uddannet både som cand.merc. Finance & International Business og som cand.merc.aud. fra Århus Universitet.

Martin begyndte sin karriere i Jyske Bank i 2008, hvor han allerede i en alder af 23 år fik ansvaret for et team på 12 analytikerassistenter. Han blev i 2012 headhuntet til ISS for at tage del i den succesfulde børsnotering af ISS i 2014, hvorefter han i en årrække har haft ansvaret som Head of Investor Relations – et ansvar han påtog sig som den måske yngste for et C25-selskab nogensinde. Siden 2020 har han varetaget rollen som Vice President, Head of Group Business Finance – og har siden januar 2022 i tillæg også taget ansvar for Central Finance.

“Martin er valgt som Årets Rising Star på baggrund af hans meget stærke forretningsforståelse og indsigt samt hans solide ledelsesmæssige evner og resultater. Dette kombineret med en stærk personlighed og kommunikationsevner,” lyder det bl.a. i juryens begrundelse.

I sin rolle som Vice President, Head of Group Business & Central Finance har Martin i dag ansvaret for et team af 40 finance medarbejdere, hvilket gør afdelingen til den største indenfor Finance hos ISS. Teamet har på den ene side ansvaret for snitfladen mellem tal og forretning, herunder forståelse og sikring af kvaliteten i de operationelle tal – samt hands-on support til eksekvering i selskabets brændpunkter via et team af finansielle managementkonsulenter. På den anden side løftes det finansielle ansvar for styring af hovedkontorets økonomi, herunder regnskab, lønbogholderi og Finance Business Partering.

“Martin har meget stort fokus på ledelse og talentudvikling og har ledelsesmæssigt leveret meget fine resultatet bl.a. eksemplificeret ved, at Martin har været med til at udvikle en række talenter i sin afdeling,” påpeger juryen.

Udover sit virke hos ISS, udnyttes Martins erfaringer i venture- og vækstbranchen - dels som bestyrelsesmedlem i LED iBond, noteret på First North, såvel som hos A Table Story og som Partner hos CVX Ventures.

Om prisen

Dette års priser blev uddelt af PwC i samarbejde med Zeuthen Storm den 2. juni kl. 15:00-17.45 ved eventet CFO’ens Agenda 2022 hos PwC i Hellerup.

Her kan deltagerne opleve Årets CFO 2022 i interview med Cecilie Beck. De kan også høre, hvordan Pandora tackler udfordringer i forsyningskæden i en foranderlig verden ved CEO, Alexander Lacik, og hvordan Microsoft arbejder med at tiltrække, fastholde og udvikle de bedste talenter ved Nana Bule, adm. direktør i Microsoft Danmark.

Årets Rising Star 2022 Martin Kjær Hansen

Øvrige priser

Ud over Martin Kjær Hansen, ISS, kåres også Jakob Brasted, WS Audiology, og Maja Schou-Jensen fra Maersk som Årets Rising Stars 2022. Prisen som Årets CFO 2022 gik til Anders Hagh, CFO for Salling Group.

Ved samme lejlighed uddelte PwC regnskabspriserne: C25 Regnskabsprisen gik i år til Novozymes, Plus-prisen (10 største ikke-noterede virksomheder og Large cap udenfor C25) gik til Arla, og dommerkomitéens specialpris gik til Ørsted for bedste integration mellem ESG og den finansielle årsrapport.

Den uafhængige jury for Årets Rising Stars:

• Hans Carstensen, CFO, Egmont
  • Mette Ingeman Pedersen, CFO, Saxo Bank
  • Søren Westh Lonning, CFO, Danish Endurance
  • Søren Kristiansen, CEO, Dades
  • Mikael Frederiksen, Partner, Zeuthen Storm

Generelt vurderes kandidaterne på baggrund af følgende kriterier. Årets Rising Stars:

• Har solide kompetencer indenfor økonomi
  • Har skabt værdi for virksomheden
  • Har potentiale til at udvikle sig yderligere
  • Har gode kommunikationsevner
  • Har udvist stærke ledelsesresultater.