Kun 5 % af virksomhederne på globalt plan agerer frontløbere, når det kommer til digitale investeringer, der giver værdi for både forretningen, medarbejderne og kunderne. Fælles for frontløberne er, at de arbejder med digital transformation på alle dimensioner af deres forretning. PwC dykker ned i fire centrale områder, som de digitale frontløbere fokuserer på for at opnå digital succes.
Siden 2007 har PwC undersøgt, hvordan erhvervsledere sikrer, at deres digitale investeringer bærer frugt og skaber vækst, overskud, innovation, bedre kundeoplevelser samt mere effektiv udnyttelse af medarbejdernes kompetencer. 2020-udgaven af PwC’s Digital IQ viser, at kun 5 % af virksomhederne på globalt plan arbejder med digital transformation på alle dimensioner af forretningen og opnår herigennem betydelig værdi fra digitale investeringer.
PwC har mellem juli og september 2019 undersøgt, hvordan 2380 erhvervsledere i 76 lande på tværs af en lang række industrier og sektorer har investeret i og arbejder med digital transformation i virksomheden. Erhvervslederne repræsenterer en bred skala af virksomhedsstørrelser med omsætninger fra under 250 mio. USD til over 50 mia. USD.