Effektiv it-governance sikrer sammenhængen mellem strategi og it
Med en effektiv it-governance sikrer du, at it-strategien understøtter den overordnede forretningsstrategi og skaber en klar sammenhæng mellem virksomhedens mål og it-initiativerne. En klar ansvarsfordeling giver samtidig mulighed for at prioritere initiativer og få en forståelse for, hvilke ressourcer der er nødvendige for at lykkes med initiativerne.
Klar rolle- og ansvarsfordeling
PwC’s eksperter kan bl.a. hjælpe med:
- afdække og definere ansvar- og rollefordelinger mellem interne roller og fx leverandører. Vi udfører træning og udarbejder retningslinjer, der sikrer medarbejderne de rette kompetencer til at løfte opgaverne.
- at indføre en procesorienteret tilgang samt designe og implementere processerne vertikalt i organisationen som end-to-end-processer. Derudover hjælper vi med at indføre en incitamentsstruktur, der gør, at alle følger de samme processer og retningslinjer.
- at implementere en operationel model for it, der kan understøtte forandringer i både forretningen og it. Målet med modellen er at skabe en balance mellem den daglige it-drift og et fokus på kontinuerligt at levere forbedringer og værdi til forretningen.
Få mere at vide om, hvordan en stærk it-governance kan levere øget værdi for dig og din organisation.