{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
I takt med at din virksomhed får flere ansatte, opstår der også flere medarbejderrelaterede opgaver, som du skal forholde dig til.
Vores eksperter deler derfor deres viden og giver dig gode råd om nogle af de væsentligste emner. Få viden om medarbejderrelaterede forhold i din virksomhed, fx feriepenge til ansatte og beskatning af personalegoder.
Det kan være svært at finde den rigtige medarbejder til din virksomhed. Samtidig kræver det mange ressourcer at integrere en ny medarbejder i virksomheden, og det er derfor ærgerligt, hvis en nyansat medarbejder siger op. Hos PwC kan du få personlig sparring til hele rekrutteringsprocessen, så du får de bedste forudsætninger for at finde den medarbejder, der bedst kan varetage stillingen, og som passer til både opgaver, ansvar, leder og team. Vi hjælper med alt fra at identificere og tiltrække den rette medarbejder samt selve ansættelsen.
Vi hjælper bl.a. med:
Juridiske dokumenter. Hvordan er det nu lige med dem? Du skal bruge dem, når du ansætter en medarbejder, og hvis en medarbejder fratræder. Og alle medarbejdere skal have en kontrakt eller et ansættelsesbevis senest en måned efter ansættelse. Hos PwC kan du få hjælp til at formulere en kontrakt, der er tilpasset vilkårene i din virksomhed - og som overholder alle lovkrav. Er du kommet i en situation, hvor du må sige farvel til en medarbejder, kan PwC også hjælpe med at finde den rette løsning, og de rette juridiske dokumenter i forbindelse med det.
Vi hjælper bl.a. med:
Når du har ansat din nye medarbejder, kommer den næste vigtige indsats, nemlig en succesfuld onboarding. Med onboarding menes den proces, der sikrer, at den nye medarbejder kommer godt fra start. En god onboarding øger markant chancerne for, at medarbejderen også er i din virksomhed om et år. Det er derfor afgørende i kampen om kvalificeret arbejdskraft, at du investerer i god onboarding af dine nye ansatte. Hos PwC kan vi hjælpe dig med at udvikle og implementere en god onboarding proces, der styrker fastholdelsen af dine medarbejdere.
Vi hjælper bl.a. med:
Har du sammensat det helt rigtige hold, men er bange for, at dine medarbejdere skifter arbejdsplads? Hvad end det er bedre ledelse og kommunikation, øget fokus på karriereudvikling eller work-life balance, så kan du ved at øge trivslen i din virksomhed reducere udskiftningen af dine medarbejdere. En virksomhed, der er i stand til at fastholde sine medarbejdere, vil sandsynligvis også kunne tiltrække flere medarbejdere, fordi de fleste medarbejdere vægter en god arbejdsplads højt. Hos PwC kan du få hjælp til at analysere og udpege indsatsområder, der kan være med til at øge trivslen i din virksomhed og dermed også virksomhedens evne til at tiltrække og fastholde medarbejdere.
Vi kan bl.a. hjælpe med:
God ledelse er afgørende for, at dine medarbejdere trives på arbejdspladsen. Og god ledelse har derfor en direkte indflydelse på, hvordan din virksomhed præsterer på bundlinjen. God ledelse handler blandt andet om sparring og motivation af dine medarbejdere, så de trives i jobbet - og fastholdes. Hos PwC kan vi hjælpe med at udvikle lederne i din virksomhed gennem personlig sparring, coaching eller workshops om ledelse, så dine ledere blandt andet bliver bedre til at kommunikere, give feedback samt gå forrest og være motiverende forbilleder for dine ansatte. Vi kan både hjælpe i specifikke situationer eller med lederudvikling generelt.
Vi kan bl.a. hjælpe med:
Klare mål gør det nemmere for både den enkelte medarbejder og for virksomheden at se, hvordan medarbejderen passer ind i værdikæden og bidrager til virksomhedens samlede succes - og det skaber motivation hos den enkelte. Samtidig medvirker klare mål til at sætte retning for medarbejderens egen udvikling, hvilket også er med til at styrke medarbejdertrivslen. Hos PwC kan vi hjælpe med at skabe de rigtige rammer og sammensætning af projekter og opgaver, der gør, at dine medarbejdere arbejder ud fra fastlagte mål, der både understøtter virksomhedens samlede mål samt sikrer kontinuerlig udvikling af den enkelte medarbejder.
Vi kan bl.a. hjælpe med:
Oplever du, at lidt for mange medarbejdere forlader din virksomhed, at sygefraværet er højt, eller at der er opstået flere stresstilfælde? Så kan det være en god idé at udføre en medarbejdertilfredshedsundersøgelse (MTU). Med en MTU kan du tage temperaturen på din virksomhed og få indsigt i tilfredshedsniveauet blandt dine medarbejdere. Undersøgelsen giver samtidig også mulighed for at vurdere, hvilke tiltag du med fordel kan implementere i din virksomhed, så du sikrer en attraktiv arbejdsplads for både nuværende og potentielle medarbejdere. Hos PwC hjælper vi med at udarbejde en MTU, der er skræddersyet til din virksomheds behov - og vi kan hjælpe i alle faser fra start til slut.
Vi kan bl.a. hjælpe med:
En medarbejderhåndbog giver dine medarbejdere og dig et fælles referencepunkt og samlingssted for de retningslinjer, politikker mv., der gør sig gældende i din virksomhed. Det bidrager til at sikre struktur i arbejdsdagen og sikrer, at alle medarbejdere arbejder under samme fælles vilkår. Hos PwC kan vi hjælpe med at identificere og indsamle samt dokumentere din virksomheds retningslinjer i virksomhedens medarbejderhåndbog.
En medarbejderhåndbog indeholder bl.a. ofte information om: